Megvan a cég, amely elkészíti a debreceni keleti elkerülő út tanulmánytervét
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2022.06.01. 11:16 | Frissítve: 2022.06.01. 11:22
Debrecen - A hosszú távú tervek szerint egy 21 kilométeres úttal kötnék össze a 47-es és a 354-es főutakat. Hét csomópontot terveznek rá.
Eredményes az a közbeszerzés, amit a Nemzeti Infrasturktúra Fejlesztő Zrt. írt ki a debreceni keleti elkerülő út tanulmánytervére. Az Európai Unió Hivatalos Lapjában megjelent eredménytájékoztató szerint a megbízást a budapesti székhelyű UTIBER Közúti Beruházó Kft. nyerte el nettó 315 millió 675 ezer forintos ajánlatával.
lllusztráció
A közbeszerzési dokumentációban az áll, hogy
a keleti elkerülő 20,9 kilométer hosszú lenne, és a 47-es, valamint a 354-es főutakat kötné össze.
A nyertes cégnek a tanulmányterv mellett a közúti biztonsági hatásvizsgálat és a környezeti hatástanulmány elkészítése is a feladata lesz.
Az út a 47-es főútnál a 481-es főút, azaz a debreceni déli elkerülő út folytatásaként épül majd meg, a végszelvénye a 354-es főút 9+300-as kilométerszelvényénél lesz. Az út 2-szer 1 sávos lesz majd, s hét csomópontot terveznek rá.
A debreceni keleti elkerülő út szerepel a kormány által elfogadott, Debrecen városa által összeállított Debrecen 2030 programban.
Papp László polgármester többször is jelezte, hogy ez egy hosszú távú terv, s az első tervezési szakasz is évekig tart majd. Azt is közölték már, hogy nem egyszerre építenék meg az elkerülő utat, hanem több szakaszban, melyekkel az érintett főutak (354-es, 4-es, 471-es, 48-as, 47-es) között épülne meg az elkerülő egy-egy szakasza.
Mint ismert, az M35-ös autópálya Berettyóújfalu felé megtörtént továbbépítésével a nyugati oldalról teljesé vált az elkerülő út. A déli irányból érkező autósok Mikepércset elhagyva a déli elkerülőn, azaz a 481-es főúton fel tudnak hajtani az autópályára, onnan lehet menni Budapest felé, de ki lehet nyugatra hajtani a 4-esen, a 33-ason, valamint észak felé, a 354-esen Debrecent megkerülve elérhető a 4-es főút Nyíregyháza felé tartó ága.
A keleti elkerülő megépítésével elsősorban a 471-es (Hajdúsámson, Nyíradony, Nyírbátor, Mátészalka) és a 48-as főút (Vámospércs, Nyírábrány, nyírábrányi határátkelő) felé tartó forgalom alól mentesülhetne a város.
Papp László a D2030 program bemutatásán tavaly nyáron azt mondta,
hosszú távon nem is egy elkerülőt terveznek a város keleti felére, hanem kettőt, egy belsőt és egy külsőt is.
Idén márciusban azt közölték, hogy a belső körgyűrűt a Kassai és a Sámsoni út összekötésével kezdik el.