Építik a körforgalmat a Pallagi út és a Nagyerdei körút csomópontjában – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.03.01. 12:20 | Frissítve: 2019.03.04. 10:36
Az új körforgalom kialakításával akár negyven százalékkal is javulhat a kereszteződés áteresztő képessége.
Az Új Főnix Terv részeként idén is folytatódnak a tavaly megkezdett csomópont-átalakítások Debrecenben. A beruházások célja, hogy felgyorsuljon és biztonságosabbá váljon a közlekedés Debrecenben.
Ősszel egy újabb nagy beruházás kezdődött el az előkészítő munkákkal: körforgalommá alakítják a Pallagi út és a Nagyerdei körút csomópontját. Most jönnek majd a látványosabb munkák.
A forgalmas csomópont (közel van a Klinikai Központ, az egyetem, a Nagyerdei Stadion és a Teva is) négyágú körforgalom lesz a jövőben.
A körforgalom megépítése azért vált szükségessé, mert a jelenlegi kereszteződés csúcsidőben nem tudja zökkenőmentesen levezetni az áthaladó forgalmat. A kereszteződésben nagy kapacitással rendelkező spirális körforgalom létesül, mely képes lesz a csúcsidőben megnövekedő forgalom áthaladását akadálymentesen biztosítani
A beruházásról pénteken délelőtt tartott tájékoztatót Papp László polgármester és Mazsu János, a városrész önkormányzati képviselője.
A polgármester kiemelte a Klinika, a TEVA, a Nagyerdei Stadion, a sportlétesítmények közelségét, és azt is, hogy folyamatosan fejlődik Pallag. Hozzátette, a körforgalomnak köszönhetően a Nemzetközi Iskolához is könnyebben és gyorsabban el lehet majd jutni.
Egy kétsávos, spirális körforgalom fog épülni, a beruházás része az Új Főnix Terv közlekedésfejlesztési programjának, melyben összesen 53 csomópont átépítése szerepel.
A fejlesztés során a Pallagi út északi oldalában sávbővítéssel két forgalmi sávot alakítanak ki, a Nagyerdei körút nyugati ágán, a Klinika felé, az egyik fogadó sáv a meglévő villamospálya burkolatának felhasználásával fogja biztosítani a gyorsabb kilépést a körforgalomból. Ez villamospálya rekonstrukcióval is jár, nyolcvan méteren új síneket raknak majd le.
A tájékoztatón az is elhangzott, hogy
a fejlesztéssel akár negyven százalékkal is javulhat a kereszteződés áteresztő képessége.
Az előkészítő munkákat már tavaly szeptemberben elkezdték, a földmunkák és a védőcsőfektetéseket is elvégezték, a zöldterület-rendezés befejeztével folytatódnak a további kiváltási munkák, a gáz, ivóvíz és távközlési rendszerek kialakítása.
A jövő héten kezdődő építkezés idején csak szakaszos forgalomkorlátozásra lehet majd számítani.
Mazsu János önkormányzati képviselő közölte, arra törekszenek, hogy egy sávon mindig lehessen közlekedni, az építkezés miatt nem zárják le teljes egészében a forgalom elől ezt az útszakaszt, vagy a csomópontot. Hozzátette, türelemre van szükség, cserébe a város egyik legkorszerűbb, esztétikai és funkcionális szempontból is legkiemelkedőbb minőségű csomópontját adják majd át a beruházás végeztével.
A csomópont átépítését 392 millió forint uniós és 109 millió forintos önkormányzati forrásból, összesen 501 millió forintból építi meg várhatóan idén kora őszre a debreceni Nagymester Kft.
2019-ben útépítésre 9,23 milliárd forintot fordítanak a városi költségvetésből, ezen felül további 50 millió forint jut nagyfelületű aszfaltozásra és járdajavításra, 100 millió forint pedig útstabilizációra. Összességében csaknem 10 milliárd forint szerepel az idei büdzsében útépítésre és javításra.
Ebben az évben a következő közlekedési fejlesztések indulnak el Debrecenben:
• Júliatelepi úthálózat – uniós és önkormányzati forrásból, csaknem egymilliárd forintból épül 7 új út a városrészben, jelenleg a kisajátítási eljárás zajlik, ebben az évben szeretnénk azt lezárni és elkezdeni az útépítést.
• Domokos Márton út – a 33-as főutat a Vezér úttal összekötő szakasz tehermentesíteni fogja a Vezér utat a Thyssenkrupp-gyár teherforgalmától, de csökkentheti a Böszörményi út terhelését is. A kivitelezés jelenleg is tart, az év első felében átadják a forgalomnak az egy kilométeres szakaszt.
• Déli Ipari Park – az ipari terület belső úthálózata elkészült, két fontos csomópontja pedig ebben az évben épül meg: egy osztályozó csomópont a KRONES új gyáránál 400 millió forintból és egy ötágú körforgalom a 47-es út hosszúpályi elágazásánál 570 millió forintból.
• Korszerűsítjük a Kishegyesi utat az autópálya-lehajtó és a Határ út között és jelzőlámpás csomópont épül a Határ úti és a Pósa utcai kereszteződésben. Szintén korszerűsítjük a vasúti átkelő és a Derék utca között a Kishegyesi utat. A beruházás 963 millió forintba kerül, amelyből 33 millió forint az önerő.
• A nyugati kiskörút harmadik ütemének az előkészítése is elindul ebben az évben a Hatvan és a Mester utca között, a kivitelezés a jövő évben indulhat el.
• A Köntösgát sor korszerűsítése is elindul az év második felében 236 millió forintos uniós támogatással, a beruházás során nemcsak az utat, hanem a járdát is felújítják.
• Lakossági kezdeményezésre épülő útfejlesztésre 930 millió forintot költünk.
• Kerékpárút épül a Nyugati és az Északi városrészben.
HOZZÁSZÓLÁSOK (3)
subtotal
Kiderül, ez hogy fog muzsikálni, a debreceniek nem a gyors alkalmazkodó és helyzetfelismerő képességükről ismertek a közlekedésben. Szerintem fontos lenne végre a Benczúr kiépítése is a hiányzó 400 méternyi szakaszon a Júliatelep felé.
Senor
Ennek a csomópontnak is megvan a rákfenéje, ha erre már a tervezésnél odafigyeltek, TALÁN nem lesz gond. A villamospálya bevonása megszűnő sávként izgalmasan hangzik! Itt a CAF törésteszt mellé már belép majd a KCSV is! Az első időszakban nem árt a Bengálit közlekedtetni ezen a szakaszon!
Egy másik debreceni
Reménykedjünk, hogy ezt elsőre jól építik meg, és nem kell majd utólag ,,meggyógyítani,, , mint az Egyetem sugárút-Nagyerdei körút esetében (és itt még mindig lenne mit ,,gyógyítani,,).