Módosult az otthonteremtési támogatás iratkezelése
Szerző: MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2012.04.20. 10:18 | Frissítve: 2012.04.20. 10:18
Debrecen - Változott a lakásépítési támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges igazolások kiadása.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a honlapján közzétett tájékoztatóban ismerteti az otthonteremtéssel összefüggő 71/2012. (IV.12.) kormányrendeletet.
A módosítás értelmében a támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges, legalább 180 napja folyamatos biztosítotti jogviszony meglétéről szóló igazoló okiratot a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szervei állítják ki, a kérelem benyújtását követő 3 munkanapon belül.
A köztartozás-mentességről szóló nemleges együttes adóigazolást továbbra is a NAV állítja ki. Az igazolás kiállítása iránti kérelem (12UK12) bármely adóigazgatóság ügyfélszolgálatán benyújtható személyesen, elküldhető postai úton vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan.
Nem szükséges együttes adóigazolás igénylése, ha az ügyfél szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.
A hitelintézetek kötelesek elfogadni a rendelet április 13-tól történő hatálybalépését megelőzően a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szerve vagy az állami adóhatóság által kiállított igazolásokat is.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)