Csak később száguldhat a vonat Debrecen felé
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2010.11.24. 07:44 | Frissítve: 2010.11.24. 07:44
Az eredeti tervekkel ellentétben nem 2014-re, hanem csak 2016-ra újul meg a vasúti pálya Szajol és Püspökladány között. Addig tehát várni kell arra, hogy óránként 160 kilométeres sebességgel vonatozhassunk.
Ahogy arról a Dehir.hu is beszámolt, hamarosan indulnak a páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó Szajol–Püspökladány vasútvonal felújítási munkálatai. A közel 140 milliárd forintos költségvetésű beruházást nagyrészt uniós forrásokból finanszírozzák.
A Szajol–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalszakasz átépítéséhez kapcsolódóan korszerűsítik a vasúti pályát Szajol és Püspökladány között. A kivitelezés előkészítése lezárult, a tervek szerint 2011-ben kezdődnek a munkálatok, amelyek révén megújul a vasúti pálya az érintett szakaszon. A felújítás befejeztével Szajol és Püspökladány között óránként 160 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek majd a szerelvények, ezzel pedig lerövidülhet az az idő, ami alatt Debrecenből el lehet jutni a fővárosba.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től október közepén azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a hozzávetőleg 70 kilométeres pályaszakaszon várhatóan 2014 októberében fejeződnek be a felújítási munkálatok. Mostanra azonban kiderült, hogy csak később száguldhat a vonat Debrecen felé. A legújabb közleményben már az szerepel, hogy 2015. október elejére várható a pályaépítés befejezése, a biztosítóberendezés telepítésével pedig csak 2016 szeptemberében végeznek. A vonatok csak ezután közlekedhetnek majd óránként 160-nal.
A Dehir.hu a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél érdeklődött a csúszás okairól. Loppert Dániel kommunikációs vezető válaszában azt közölte: „a projektek közbeszerzésének indítása eltolódott 2010 decemberére, mely már nem teszi lehetővé a 2011 évre tervezett nagy nyári vágányzár megtartását, ezért e projekt átütemezésre került. Előreláthatólag 2011-ben szerződést kötünk a kivitelezővel, aki már jövőre elkezdheti a munkát a nulladik fázishoz tartozó, a folyamatos vágányzártól szorosan nem függő vállalkozói részfeladatok teljesítésével.”
A kivitelezési munkálatok a szerződéskötés után indulnak, de folyamatos vágányzárat igénylő munkálatok csak 2012 tavaszától várhatók. Az átépítés csak ekkortól folyik majd nagygépes technológiával, úgynevezett átépítő géplánc segítségével. Ilyenkor a kétvágányú pálya egyik oldala kerül vágányzár alá, míg a másik oldalon közlekedhetnek a vonatok az érintett szakaszokon.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)