Debrecenben a járatok 0,745 százaléka maradt ki 2019-ben
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.01.14. 17:50 | Frissítve: 2020.01.14. 22:02
Debrecen – Napi szinten körülbelül 2700 járat közlekedik a városban – nyilatkozta Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója, aki a járatkimaradásokról és a járművezetők létszámáról beszélt a Dehirnek.
Téma időnként a közösségi média felületein, és már a közgyűlés ülésén is szóba került a járatkimaradások kérdése. Tényleg sok járat maradt ki a tavalyi és az azt megelőző években Debrecenben? Hogyan tudja ezt a helyzetet kezelni a DKV Zrt.? Erről beszélgettünk Nagy Attilával, a cég vezérigazgatójával.
Dehir: Tudja, hány utast szállítottak a debreceni autóbuszok, villamosok és trolibuszok 2019-ben?
Nagy Attila: A 2019-es még nem lezárt gazdasági év, 2018 esetében 101748 ezer utazásszámról beszélhetünk. Ebből 73862 ezer utazás történt autóbuszon, 20595 ezer villamoson és 7291 ezer trolibuszon.
Dehir: Éves szinten hány járatot indított a DKV menetrend szerint tavalyelőtt, illetve a tavalyi esztendőben?
Nagy Attila: Debrecenben 60 autóbusz-, 5 troli- és 2 villamosvonalon közlekednek járatok.
2018-ban 961 502 járatot indítottunk összesen, 2019-ben pedig 968 812 járatot. Ez azt jelenti, hogy napi szinten körülbelül 2700 járat közlekedik a városban.
Dehir: Tudja, ehhez képest hány járat maradt ki ezekben az években?
Nagy Attila: 2018-ban összesen 2545 járat, ami az összes 0,265 százaléka. 2019-ben pedig 7221 járat maradt ki, ez az összes járatszám 0,745 százaléka.
Dehir: Mi az oka ennek a különbségnek? Miért nőtt a járatkimaradások száma tavaly a korábbi évhez képest?
Nagy Attila: Havonkénti bontásban más és más a járatkimaradások száma. A múlt évben két hónap vitte el járatkimaradásainkat. Az egyik június – itt sajnos műszaki meghibásodások miatt történt nagyobb járatkimaradás, a másik pedig az augusztus, amikor több mint 2000 járatunk maradt ki, ott ez a járművezetői létszámhiányra és a szabadságolásokra vezethető vissza.
Dehir: Hány járművezető dolgozik a DKV kötelékében?
Nagy Attila: Jelenleg összesen 382 járművezető áll a DKV Zrt. alkalmazásában, és jelenleg 17 betöltetlen álláshely van a cégünknél.
Dehir: Ez mennyire számít soknak vagy kevésnek? Ideális esetben hány járművezetőre lenne szükségük?
Nagy Attila: Körülbelül 400 járművezetőre, ez nagyjából 20 fő különbség a jelenleg rendelkezésre álló és a szükséges létszám között. Emellett még azt is el kell mondanom, hogy nagyjából tíz fő tartós táppénzen lévő kollégánk van, akik állományi létszámban vannak, a munkavégzésben azonban nem vesznek részt.
Dehir: Mennyire érzékelhető a járatkimaradás az utazóközönség számára? Vannak visszajelzések?
Nagy Attila: Vannak természetesen, augusztusban folyamatosan kaptuk a visszajelzéseket, és novemberben is, amikor főleg műszaki meghibásodások miatt maradtak ki járatok. De ami nagyon fontos, hogy
a közszolgáltatási szerződés alapján elvileg 2 százalék lehetne a járatkimaradások száma: ennek mi bőven alatta vagyunk.
Természetesen tudjuk, hogy ez nem nyújt vigaszt azoknak az utasoknak, akik a járatkimaradások miatt ott állnak a megállóban, ám éppen ezért arra törekszünk, hogy ezeket a helyzeteket minimalizáljuk.
Dehir: Tavaly arról nyilatkozott, hogy még több buszvezetőre lesz szükség Debrecenben.
Nagy Attila: Ahhoz, hogy meg tudjuk tartani a munkaerőt, az elmúlt három évben közel 33 százalékos bérfejlesztést hajtottunk végre a járművezetőink körében. Ezek az intézkedések átmenetileg megállították az autóbusz-vezetői hiány további növekedését, de nem álltunk meg és nem állunk ezen a területen, mert célunk az, hogy minél magasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni az utazóközönséget. Fontos lenne, hogy a versenyt tudjuk tartani, ezért
bért emeltünk, képzünk, hirdetünk, toborzunk, hogy a járművezetői hiányt pótolni tudjuk. Az idei évben, 2020-ban már tapasztalható, hogy alig van járműkimaradásunk, és ami van, az vagy műszaki, vagy forgalmi okokra vezethető vissza.
Dehir: S milyennek látja a 2020-as évet?
Nagy Attila: Folyamatosan fejlesztünk, lehetőségeink szerint új buszokat állítunk be a rendszerbe, hogy emeljük a szolgáltatási színvonalat, mert azt azért el kell mondani, hogy az állományunk tíz éves, a műszaki problémák ilyenkor már sűrűbben előjöhetnek. Ugyanakkor pont ezért azt is el kell mondanom, hogy le a kalappal a konzorciumi partnerünk előtt, mivel mi összesen
129 autóbuszt üzemeltetünk Debrecenben, s ebből naponta 116-ot állítunk be a forgalomba.
Ez magasabb, mint 90 százalékos rendelkezésre állás, ami ebben a szakmában, ilyen idős állománynál kifejezetten jó.
Cím | dátum |
---|---|
A jövőben még több buszvezetőre lesz szükség Debrecenben | 2019.08.28 |
HOZZÁSZÓLÁSOK (8)
Gémesi Gábor
Nem volt és ma sincs autóm. Laktam és lakom Pesten és Debrecenben egyaránt. Sokat járok autóbusszal és villamossal Budapesten és Debrecenben is. Tudom miről beszélek: Debrecen tömegközlekedése arányaiban sokkal jobb, modernebb, pontosabb és környezetbarátabb mint a budapesti. Tisztábbak a járművek és jobb állapotban vannak. Jobbak a sofőrök. A többségük. A DKV nem tökéletes, de folyamatosan fejlesztik. Korszerűsítik. Sokat költenek rá.
Gémesi Gábor
Napi szinten sokat járok busszal, villamossal. Szinte minden napszakban. Szerintem sincs sok késés, járatkimaradás alig. Ennyi még belefér és próbálnak javítani a helyzeten. A munkaerőhiány országos probléma, nem a DKV hibája. Ők szeretnének tenni ellene, több sofőrt felvenni. Mindent megtesznek.
Senor
Nyilván úgy védik a renomét, ahogy csak tudják! De ezt a 0,745 százalékot akkor sem tudom értelmezni, és szerintem ők is tudják, hogy hülyeség!
zsugababus
Rituper úr : azt javaslom nem itt kell cenzúrázni ! Ki kell menni az utcai megállókba nem este 22 ó után ☺☺És meg kell kérdezni az utca embereit mi a véleményük a Debreceni tömegközlekedésről ! Nem csak a fényes dolgokat kell promózni nem .Tényszerűen kell tájékoztatni arányosan az adófizetőket .
zsugababus
Statisztikát mindenki tud csinálni de valósat , nem mindig szabad , Ez nem csak erre vonatkozik ha nem másra is , De kérdezzék meg az utazóközönséget az utca emberét és vágatlanul adják le . Vajon ők mit mondanak mikor drága pénzért megvásárolják az utazási jogosultságukat . Annak idején a volánnál nem volt ennyi kimaradás késés . A fordán nincs olyan megfogalmazás " ahogyan étkezel úgy induljál - De kések 20 percet nem gond "
Patkó Kornélné
Sajnálattal vettem tudomásul,hogy a 11-es autóbusz már nem közlekedik a Veres Péter utcán :( Ezzel a módosítással sok beteg ember nem jut el az OTI-ba vagy akár a Kenézy kórházba :( Remélem,hogy hamarosan visszakapjuk az autóbuszjáratunkat ! Egyébként minden elismerésem a buszsöfőröknek,,nem irigylésre méltó a napi munkájuk ebben az autóforgalomban :(
Juhász Bertalan
Én rendszeresen tapasztalom, és ez bizony nekem (is) akkor 100%!!
Szakál Judit
A bosszankodáson túl vagyok. Azt szeretném kérni, hogy legalább tájékoztassák az ott várakozó utasokat hogy ne várjanak hiába. Amikor törlik az információs tábláról a járatot, írják oda hogy pl: műszaki ok, sofőrhiány, stb... miatt a járat törölve! Utastársaim nevében köszönöm!