Új gépeket is bevet a téli munkákhoz a Magyar Közút Zrt.
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2013.11.11. 14:09 | Frissítve: 2013.11.11. 14:09
Budapest – Erősített a társaság, az idei hóeltakarítási, síktalanítási munkákhoz új gépeket vásároltak. Még hatékonyabb munkát várnak a cégnél.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. november 1-jétől a nem koncessziós autópályák üzemeltetési feladatait is ellátja. Ez azt jelenti, hogy országosan közel 31 ezer kilométeren végzi el a téli hóeltakarítási feladatokat a társaság. A közútkezelő az elmúlt évben megkezdett géppark korszerűsítési programját idén is folytatta, így mintegy 90 eszközt tud bevetni a télen.
A cég november 10-e óta már téli üzemmódban dolgozik, elsődleges feladata ebben az időszakban a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés, valamint megfelelő időjárási körülmények között a téli kátyúzás. A következő hónapokra több mint 440 fővel növelte munkavállalóinak számát, így közel négyezren dolgoznak váltott műszakokban a téli útüzemeltetési feladatok ellátásán, koordinációján.
A Magyar Közút az országos közúthálózaton közel 560 saját és 65 bérelt sószóróval, hóekével felszerelt nehézgépjárművet állít hadrendbe.
Ezek mellett több mint 100 rakodógép és mintegy 120 univerzális eszközhordozó, valamint 35 önjáró hómarógép lát el 0-24 órás szolgálatot. Az idei téli szezonban 24 új, nagy teljesítményű traktor és 63 új Unimogot használnak a munkavégzésben. A beszerzések folytatódnak a következő hónapokban is, így a tervek szerint 6 új nehézgépjárművet, 80 közepes teljesítményű traktort, 25 rakodógépet és 38 sószórót szerez be majd a társaság.
A Magyar Közút Zrt tájékoztatása szerint tavaly mintegy 1200 járműbe beépített fix GPS eszköz mellett idén csaknem 350 gépbe mobil járműkövető egységet szereltet be a közútkezelő.
A téli felkészüléshez kapcsolódóan a társaság már elkezdte a hófogórácsok és hálók kihelyezését azokon a szakaszokon, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyobb a hófúvások előfordulási lehetősége.
A hóeltakarítást csak akkor tudják megkezdeni, ha a lehullott hó vastagsága meghaladja az 5 centimétert, az alatt csak sózásra van lehetőség, így akadályozzák meg a burkolat lefagyását. Először az autópályákon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követi a mellékutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)