E-papír: nagy változás jön januártól az ügyeink intézésében
Szerző: InfoRádió/portfolio.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2017.11.23. 07:44 | Frissítve: 2017.11.23. 08:04
Budapest - Január elsejétől élesben működik az úgynevezett e-Papír rendszer, azaz internetes felületen, azonosítás után nyújthatók be hivatalos dokumentumok.
Az InfoRádió egy háttérbeszélgetésen értesült a változásról. Dávid Róbert, a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője elmondta: jövőre már több százezer beadvány is érkezhet elektronikusan.
Az új típusú személyi igazolvánnyal is beléphetünk a rendszerbe
- Január 1-től tervezzük bevezetni az e-Papír szolgáltatást. Ez az állampolgárok számára lehetővé teszi, hogy az állammal történő elektronikus ügyeiket a digitális térben valósítsák meg - jelentette ki a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.
Dávid Róbert hozzátette, a szolgáltatás látszatra hasonlít az email-küldésre, de több szempontból is több annál. A Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője elmondta, a szolgáltatás igénybevételéhez azonosításra van szükség.
A szolgáltatás Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu melletti elektronikus azonosítási lehetőségekkel vehető igénybe. Ez utóbbiak közé tartozik az elektronikus személyi igazolvánnyal történő és a részleges kódú telefonos azonosítási szolgáltatás is.
Dávid Róbert jelezte, széles azon ügyek spektruma, amelyeket ilyen módon lehet majd intézni, hozzátéve, hogy olyan ügyeket nem lehet majd az e-Papíron keresztül kezdeményezni, amelyekre elektronikus űrlapszolgáltatás vehető igénybe.
- A nyári tesztüzem tapasztalatai jónak mondhatók, a közigazgatási szervezetek folyamatosan csatlakoznak. Az első negyedév végére több százezer, de akár milliós nagyságrendű beadvány is fog érkezni - hangsúlyozta a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)