Bíróság előtt az Opel
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2010.08.30. 16:22 | Frissítve: 2010.08.30. 16:22
A német tisztességtelen kereskedelem ellenes központ eljárást kezdeményezett az Opel ellen, mert a cég megtévesztette a vásárlókat.
Legalábbis erre alapozza vádjait a Wettbewerbszentrale, mely azért indította meg az eljárást a General Motors német leányvállalata ellen, mert az élethosszig tartó garanciát vállalt az általa gyártott autók egyes modelljeire.
Az Opel még augusztusban a sajtóban és az interneten reklámozta a felhívását, melyben élettartam garanciát vállalt a tartós alkatrészekre, így például a motorra, a kormányra, a váltóra, és az elektronikai rendszerre. Ebb nem tartoztak bele egyes kopó alkatrészek, így például a olajszűrő vagy az ékszíj.
Az eljárás során az is kiderült, hogy az említett garancia alatt a vásárlók a teljes használati időt, és nem az autó, gyár által megszabott élettartamát értik, így a cég haszonszerzés céljából megtévesztette potenciális vásárlóit– vélekedik a fogyasztóvédő szervezet, mely felszólította az Opelt, hogy vonja vissza a hirdetéseit.
A felek peren kívül nem tudtak megegyezni, így a történet várhatóan a bíróság előtt folytatódik majd. Nem tudni mikor lesz ítélet, az is lehet, hogy akár évekig eltarthat a pereskedés.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)