Új gumik, új szabályok – Ausztráliában startol a Forma-1
Szerző: Takács Péter Levente | takacs.peter.levente@dehir.hu Közzétéve: 2011.03.24. 17:32 | Frissítve: 2011.03.24. 17:32
Melbourne – Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Schumacher – néhány név az idei forma-1-es szezon esélyesei közül. Az idény Bahrein helyett Ausztráliában kezdődik, a Pirelli vadonatúj gumikat hoz, visszajött a KERS és megjelent a változtatható hátsószárny. Vajon melyik pilóta alkalmazkodik legjobban a megváltozott körülményekhez?
Történelmi pillanattal kezdődött, azaz nem kezdődött el a Forma-1 2011-es szezonja. Az idénynek ugyanis két héttel ezelőtt Bahreinben kellett volna startolnia, ám a száguldó cirkusz története során először politika ok miatt kellett törölni egy versenyt, a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat. Az öbölállamot ugyanis elérte az arab térségen végigsöprő forradalmi hullám. Bár először csak el akarták halasztani a versenyt, két héttel később az ország vezetése és Bernie Ecclestone úgy döntött, törlik a viadalt, így az Ausztrál Nagydíj pénteki edzésével veszi kezdetét a Forma-1 2011-es idénye.
Hogy kinek tett jót a pályaváltás, az egy jó kérdés. A Bahrein Nagydíj egyértelműen a Ferrari versenye. 2007-ben és 2008-ban a brazil Massa volt a leggyorsabb a Ferrari színeiben, 2009-ben Jenson Button nyert a Brawn-Mercedes-szel, míg 2010-ben ismét a Ferrari volt a legjobb, de akkor Fernando Alonso ült a volánnál. A melbourne-i pálya azonban inkább a McLarennek kedvez. 2007-ben ugyan Kimi Raikonnen győzött egy Ferrarival, 2008-ban viszont Lewis Hamilton a McLarennel, a 2009-es és 2010-es évben pedig a brit Button volt a leggyorsabb, előbb egy Brawn Mercedes-ben, majd a McLaren Mercedes-ben ülve.
Így mondhatnánk, hogy a helyszínváltozás a McLaren malmára hajtja a vizet, de ez nem teljesen igaz, a brit istállónál ugyanis gondok vannak az idei géppel, a McLaren pilótái nagy hátrányban voltak a szezon előtti hivatalos edzéseken. Az MP4-26-ost Berlin utcáin rakta össze Hamilton és Button – lehet, ez okozta a problémát. A csapat mindenesetre merész tettre szánta rá magát, egy héttel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt változtattak a járgányon, ezzel hatalmas kockázatot vállalva.
A hétvégi verseny és természetesen az egész szezon legnagyobb favoritjának a 2010-es világbajnok, a Red Bull ifjú német pilótája, Sebastian Vettel számít. Csapattársának, az ausztrál Mark Webbernek viszont a hazai pálya és a hazai közönség jelenthet sokat. A téli szünet a felkészülés helyett inkább a személyi ügyekről szólt a Red Bullnál, Webber életrajzi könyvében vallott az előző szezonról, míg Vettelt a Ferrarihoz próbálták átcsábítani, de végül aláírta a szerződéshosszabbítást a Red Bullal. Ennek ellenére Christian Horner csapata lehet az évad esélyese, az edzéseken folyamatosan a dobogó közelébe voltak, sőt Vettel többször is mindenkit maga mögé utasított.
A 2011-es szezon másik favoritja a Ferrari lehet. Az olaszok jó versenyzéssel, szépen teljesítettek az évad előtti teszteken. Alonso és Massa is jól ment, többször is ők voltak a leggyorsabbak, a tavaly éppen hogy elveszített világbajnokság pedig csak olaj volt a tűzre az olaszoknál.
A kis csapatok közül a Renault-nak lett volna a legnagyobb esélye, hogy pontot csípjen el a nagyoktól. Kubica szépen is teljesített az első teszteken, de rally-balesete következtében úgy tűnik, a lengyelnek az egész szezont ki kell hagynia. Nem szabad kifelejteni az esélyesek közül a hétszeres világbajnok német veteránt, Michael Schumachert sem. A Mercedes pilótájának tavaly nem jött össze, sokat panaszkodott a gumikra, amik már nem úgy működtek, ahogy az ő idejében. Az új abroncsszállító, a Pirelli ezért neki is kedvezhet, a gyártó ugyanis úgy akarja érdekesebbé tenni a futamokat, hogy a gyorsabban kopó kerekek miatt a pilótáknak többször kell majd a boxutcába látogatniuk.
Schumacher ugyan örülhet, sok csapatnak azonban nem tetszik az új gumiszállító, hogy a többi technikai módosítást ne is említsük, a változtatható hátsószárny és a KERS visszaállítása ugyanis még sok borsot törhet a nagyok orra alá.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)