A világ egyik legnagyobb játékfejlesztője támogatja a Debrecenben megálmodott film elkészítését – videóval
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2018.11.03. 09:00 | Frissítve: 2018.11.03. 09:00
Debrecen - Az animációs film noirt egykori és jelenlegi kollégánk álmodta meg; az Epic Games ösztöndíja segítségével készülhet el.
Több ezer beküldött ötletből választották ki az Epic Games döntéshozói egykori kollégánk, Vincze Ferenc projektjét, mely megkapta az Unreal Dev Grantet. Az ösztöndíjból a grafikus, 3D animátor és csapata elkészítheti A láda című filmet.
Az Epic Games a világ egyik legnagyobb játékfejlesztője 1998-ban robbantak be a piacra az Unreal széria első darabjával, amit a pár évvel később kiadott több játékmódos Unreal Tournament követett szintén hatalmas sikert aratva. Az Unreal motort számos népszerű játékban használták fel, ez a legsikeresebb játékmotor a piacon.
Az Epic több mint tíz éve partnere a Microsoftnak; 2005-ben kétmilliárd (!!!) dolláros szerződést kötöttek. Szóval tényleg egy óráscég támogatja Vincze Ferenc projektjét.
A láda valójában egy animációs film noir lesz, amely a ’60-as évek Magyarországán játszódik, s egy nagy adag misztikummal átszőtt nyomozásról szól.
Vincze Ferenc még a Debrecen Televízióban dolgozott animátorként, amikor kollégájával, Andriska János grafikussal, animátorral egy filmötleten gondolkodtak, aminek „A láda” munkacímet adták.
Az eredetileg agrármérnökként végzett Ferencet aztán egy németországi ajánlattal keresték meg, egy kastélyban kezdett el dolgozni. Később megtanulta a CNC gépkezelést és programozást, és ebben a szakmában helyezkedett el, de az animátori múltja nem múlt el nyomtalanul.
Egy unalmas téli hétvégén letöltötte az ingyenes Unreal Engine programot (mely animációsfilm képességekkel is fel van vértezve), és elkezdett vele „játszadozni”. Először különféle absztrakt képeket, majd tudása előrehaladtával egy játék prototípusát készítette el.
Egy nap eszébe jutott a sokáig csak a fiókban porosodó filmterv, A láda, és elkezdte kidolgozni az Unreal Engine-ben. Reggel látott neki, és úgy belemerült, hogy evés-ivás nélkül este fejezte be az első helyszínt.
Megszállottan dolgozott a projekten éjszakánkét, hiszen ebben az időben három műszakban dolgozott egy németországi alkatrészgyárban.
Az első európai Unreal Engine fesztiválra, Berlinbe már egy háromperces demóval érkezett, mely tizenöt helyszínt tartalmazott az animációból. A koktélpartikon és az előadások szüneteiben kissé bátortalanul mutogatta a mobilja kijelzőjén a demót, ami sokakat lenyűgözött, ez pedig újabb lökést adott Ferencnek. Az animátor itt hallott először az Epic Games által életre hívott Unreal Dev Grant nevezetű ösztöndíjról, amellyel kezdő cégeket és tehetséges művészeket támogatnak.
Berlinből hazatérve elküldte a pályázati anyagát A ládáról, pár hónap múlva pedig értesítették, hogy
ő az egyik díjazottja az egymillió dollár összdíjazású Unreal Dev Grantnek.
A hírre Ferenc ugyan azt tervezte, hogy hazajön Debrecenbe, ahhoz azonban, hogy a támogatáshoz hozzájusson, mindössze egy délelőtt alatt egyéni vállalkozást kellett alapítania Németországban, így ott ragadt.
Azóta Ferenc rendszeresen konzultál az Epic Games-szel. A láda szerepelt már az Unreal Engine startképernyőjén mint Spotlight Project, illetve a cég livestreamjén is volt róla egy összeállítás.
Időközben két másik nagy amerikai cég is beszállt a projektbe: a karakteranimációs szoftvereket fejlesztő Reallusion, illetve a Noitom, mely egy Motion Capture rendszerrel támogatja Ferencet.
A munka java ezután következik. A támogatásnak köszönhetően a szakember olyan eszközökhöz, grafikai csomagokhoz is hozzájutott, amelyekről eddig csak álmodozott. Egykori kollégája, az azóta is a Debrecen Televíziónál dolgozó Andriska János is „visszaszállt” a filmbe zeneszerzőként, a történet társszerzőjeként, illetve vágóként tevékenykedik, komponistaként pedig Mácskovics Szabolcs erősíti a csapatot.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)