Támadja a Tesco a Lidl-t és az Aldit: jön a boltok háborúja?
Szerző: Reuters/Pénzcentrum | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.01.30. 07:33 | Frissítve: 2015.01.30. 07:33
London - Árcsökkentésekkel és a szolgáltatások javításával akarja visszacsábítani vásárlóit a brit áruházlánc. Nálunk még nincs jele a harcnak.
A briteknél egyértelműen a diszkontokat, azaz a Lidl-t és az Aldit támadja a Tesco. Nálunk egyelőre nincsenek ilyen konkrét tervek az áruházlánctól, pedig a hipermarketekben egyre kevesebbet vásárolunk - tudhatómeg a Pénzcentrum cikkéből.
Árcsökkentésekkel és a szolgáltatások javításával akarja visszacsábítani vásárlóit a Tesco: az áruházlánc meglehetősen nehéz helyzetben van anyaországában, Nagy-Britanniában: a klasszikus üzletláncokhoz hasonlóan szenved a diszkontok megjelenésétől és gyors terjeszkedésétől. Az Aldi és a Lidl egyre nagyobb szeletet hasít ki ugyanis a piaci tortából.
Négy hónapja van munkában a Tesco új vezérigazgatója, Dave Lewis, aki költségcsökkentésekkel és új stratégiával próbálja meg kihúzni a bajból a problémákkal küszködő brit kiskereskedelmi óriást. Elsősorban a diszkont láncokat támadja be, akik nagyrészt felelősek azért, hogy a társaság piaci részesedése zuhan.
A két rivális sikereit látva az alacsony ár lesz a Tesco új stratégiájának a középpontjában. Nem valószínű, hogy a Tesco termékek sorával meg tudja majd verni árban a diszkont láncokat, de csökkenhet az árkülönbség és néhány termékkel rivalizálhat, így összességében versenyképesebb lehet - írta nemrég a Reuters hírügynökség.
Az új vezér abban bízik, hogy végül többet költenek majd a vásárlók náluk, miután a néhány olcsó termék miatt bemennek a fogyasztók. A Tesco ugyanis széles termékválasztékkal bír, valamint a kiszolgálásnak és az online rendelés is előnyt jelent. Már karácsony előtt elkezdte a leárazásokat a Tesco és januárban tovább folytatta: összesen 380 saját márkás termékén átlagosan 25 százalékkal csökkentette árait.
A Pénzcentrum cikkírója annak járt utána, hogy Magyarországon is lehet-e hasonló lépésekre számítani. Megkérdezte a Tescót, nálunk is várhatóak-e hasonló lépések, tervezik-e a saját márkás portfólió szélesítését, vagy jelentősebb árcsökkentést Magyarországon is.
A Tesco sajtóosztálya a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, fontosnak tartják a diszkont áruházak jelenlétét és az általuk is létrejövő még élesebb versenyt a piacon. Úgy látják, ennek haszonélvezői egyértelműen a vásárlók. Ebben a versenyben a Tesco a saját stratégiáját követi: többféle vásárlási lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, melynek a segítségével akár hétvégi nagybevásárlásról, akár hétköznapi kisebb bevásárlásról, akár a házhozszállításról van szó, hosszú távon és folyamatosan a lehető legmagasabb szintre emelik a vásárlói élményt.
Az áruházlánc úgy látja, több olyan eszközük is van, amivel versenyképesek a magyar piacon is: nagyobb választék, országosan egységes, kedvező árak, széles saját márkás és Tesco exkluzív termékkör, többcsatornás kereskedelem, vásárlói hűségprogramok, személyre szabott rendszeres Clubcard kedvezmények, kiváló vásárlói élmény. Sajátmárkás termékkörük folyamatosan bővül és megújul, 2014-ben felfrissítették a Value márkát, a vásárlók megismerhették a Finest termékcsalád sok új termékét, folyamatosan folyik a termékfejlesztés.
Megemlítették azt is, hogy a Tesco-országok közül elsőként, bevezették az országos árazást, azaz minden Tesco boltban és áruházban ugyanazokkal a - hipermarketekben megszokott - árakkal találkoznak a vásárlók.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)