Közlekedési gigacég alakul - együtt halad a Volán és a MÁV?
Szerző: Magyar Nemzet/MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2014.08.22. 07:14 | Frissítve: 2014.08.22. 14:56
Budapest - Úgy vélik, nem helyes, ha állami vonatszerelvények és autóbuszjáratok versengenek egymással ugyanazokért az utasokért.
Összevonnák a vasúti és a közúti közösségi közlekedési szolgáltatókat – értesült a Magyar Nemzet. A napilap iparági forrásokból úgy tudja, a kormányzat már dolgozik az átszervezési terven, amely a MÁV-csoportot és a Volán-vállalatokat érintené. A cél az, hogy megszüntessék a párhuzamosságokat, és valóban elsőbbséget kapjon a vasút a közúti közlekedésben.
Régi-új koncepción dolgoznak a közlekedési kormányzatnál. Úgy vélik, nem helyes, ha költségvetési támogatással működő vonatszerelvények és autóbuszjáratok versengenek egymással ugyanazokért az utasokért – ezt már a 2010-es választások után helyzetbe került közlekedési kormányzat felismerte.
A MÁV-Start és a 19 helyi Volán-társaság egyesüléséből olyan szállítási céget kívántak létrehozni, amellyel jelentős költség- és létszámcsökkentés érhető el, elkerülhetők a párhuzamosságok és egységesíthetők a viteldíjak is. Egyes hírek szerint megfontolták a BKV beolvasztását is, ám ez lekerült a napirendről, mint az akkor még állami kézben lévő a Malév integrálása is.
A 2011-ben megszellőztetett terv részeként megvonták volna a személyautóval munkába járók munkáltatói támogatását, ezzel szemben a munkaadók közterhek nélkül vásárolhattak volna munkavállalóiknak közösségi közlekedési bérleteket, az agglomerációból bejáróknak busz-, vasúti és BKV-bérletet is.
Részletek a Magyar Nemzet pénteki számában.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)