Kiemelt figyelmet kapnak a fogyasztóvédelemtől a webáruházak
Szerző: Hirdetés | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.02.23. 15:15 | Frissítve: 2018.02.23. 15:16
Magyarországon is egyre többen vásárolnak webáruházakból, melyek palettája fokozatosan bővül.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a webáruházak és az online, internetes vásárlás körül is megnőni látszik a bizalom. A webáruházak palettája pedig minden évben egyre csak bővül. Fokozatosan hódítják meg a magyar piacot a külföldi kínai, angol és amerikai webáruházak is, sokszor kedvezőbb szállítási költséget nyújtva mint a hazai konkurenciáik. A kezdetben is gombamód szaporodó weboldalak azonban kilökték maguk közül a megbízhatatlan online boltokat és az átverős online fizetési felületek is szerencsére háttérbe szorultak.
A webáruházakat így, ma már Magyarországon is a megbízhatóság, az egyszerűség és a praktikusság jellemzi. A GKI Digital 2017-ben, immáron harmadik alkalommal mérte fel a hazai piacot és tette közzé a legmegbízhatóbb és legnagyobb forgalmat lebonyolító webáruházak TOP 10-es listáját. A toplista szereplői összesen több mint 110 milliárd forint forgalmat realizáltak az online értékesítéseik során. Ezzel pedig az online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékát fedték le.
A magyarok internetes vásárlási szokásait hűen tükrözi az az 5 millió sikeres online rendelés, amelyet a webshopokon keresztül adtak le.
Ehhez a sikerhez kellett az is, hogy a hazai webáruház készítés árai és minősége is kedvező, és akár már mikrovállalkozások is indíthatnak a jogszabályoknak megfelelő webshopokat.
A legjobbnak ítélt webáruházak 2017-ben
A toplista helyezettjeinek szerencsére nem gyűlt meg a baja a magyar fogyasztóvédelemmel, hiszen mind a weboldalukon rendben találtak mindent, mind pedig a szolgáltatásaik és ügyfélkezelésük remekül helyt állt. A lista veretlen győztese ismét az Extreme Digital volt, amely a digitális eszközök tárházával hódította meg a magyar piacot. A második helyet a tévéreklámokból is méltán ismert eMag birtokolja. A harmadik helyezést szintén egy elektrotechnikai szereplő érte el. A bronzérmet a Media Markt áruházlánc online webes rendelési csatornája érdemelte ki a listát készítők szerint.
A TOP 10-be még a Mall, a Tesco, az iPon, az Aqua, a 220volt, a Libri és a Tchibo webáruházai kerültek be. A kiemelten jó minőség és ügyfélkezelés mellett a reklámkampányaik tisztasága és a fizetési, illetve szállítási módok sokasága is beleszámított a rangsorolásba. Bár a legnagyobb fellendülést 2014 és 2015 között tapasztalhattuk meg, a legtöbb cég közel 20 százalékos növekedést tudott így is felmutatni az előző évhez képest.
A fogyasztóvédelem is gondosan figyeli a webáruházakat
A magyar fogyasztóvédelem legfőbb feladata a fogyasztók egészségének és biztonságának védelmén túl a gazdasági érdekeik védelme és megfelelő tájékoztatása, valamint azok igényeinek érvényesítése és képviselete. Ezért is fontos, hogy megismertesse a magyar lakosságot az internetes vásárlás előnyeivel és azok veszélyeivel. Mindemellett a webáruház tulajdonosoknak mintawebáruházzal segítenek a különböző webáruházas követelmények átlátásában, megismerésében.
A fogyasztóvédelem naponta böngészi át a webáruházak leírásait, adatait, termékeit és a szabályosságukat, hogy a vásárlók érdekeit védve, anyagi biztonságát is garantálja.
A félretájékoztatás, a rossz ügyfélkezelés, a garanciális gondok vagy a fizetések körüli problémák mind a kivizsgálandó feladataik közé tartozik. A hivatalos oldalukon külön oldalt tartanak fenn a veszélyes termékek listázására, de a jogsértést elkövető webáruházakat is névvel, webcímmel együtt teszik közzé. Mindemellett, listázzák a jogkövető vállalkozásokat, valamint a fogyasztóbarát tanúsítványt elnyert cégeket is.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)