Fazekas Sándor: nőtt a magyar termékek aránya a hazai piacon
Szerző: MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.03.10. 11:28 | Frissítve: 2015.03.10. 11:29
Budapest – 2010-ben még 75 százalék volt a magyar termékek aránya a hazai boltokban, ez mostanra 80 százalékra nőtt – közölte a földművelésügyi miniszter.
Fazekas Sándor az M1 Ma reggel című műsorában kifejtette: a keresletet támogatja, hogy mintegy 3000-3500 védjeggyel ellátott magyar termék van, reklámozzák a hazai élelmiszereket, több kampányt is indítottak például a kézműves és a minőségi élelmiszerek, a hungarikumok bemutatására. A piac visszaigazolja ezt a munkát - tette hozzá.
Kifejtette, hogy az ágazatok eredményei is növekedést mutatnak, valamint nőtt a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban foglalkoztatottak száma.
Megemlítette, hogy az emberek a forintosítás és a rezsicsökkentés miatt felszabaduló pénzük jelentős részét élelmiszervásárlásra költik, és keresik a magyar termékeket. Fontosnak nevezte a magyar termékekről szóló jogszabályok megalkotását is, amelyek elkülönítik a különböző termékeket és ezáltal segítik az eligazodást, hogy a magyar termékeket a vevők megtalálják a polcokon.
A miniszter kifejtette, hogy néhány terméknél nagy az import aránya, például a sajtoknál, joghurtoknál, sertésnél, bizonyos zöldségeknél, itt van még sok teendőjük. Hozzátette ugyanakkor, hogy eközben azonban nőtt az export is.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)