Új titkosítási lehetőségekkel készül európai felhasználói számára a Facebook
Szerző: MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.04.18. 12:27 | Frissítve: 2018.04.18. 12:27
A Facebook e héttől kezdve új titkosítási lehetőségeket biztosít európai felhasználói számára személyes adataik védelmére, összehangolva tevékenységét az új európai uniós szabályozással – jelentette be a közösségi oldalt üzemeltető cég szerdán.
Az európai rendelet célja az egységes adatkezelési joggyakorlat meggyökereztetése az EU-n belül. A szabályozást figyelmen kívül hagyó cégek magas összegű büntetéssel számolhatnak.
„Lakhelyétől függetlenül mindenkitől azt kérjük, hogy nézze át a Facebook adatkezelési gyakorlatára vonatkozó fontos információkat, és döntsön adatai titkosításának fokáról”
– írta közleményében a cég adatkezelési vezetője, Erin Egan és Ashlie Beringer általános tanácsadó-helyettes. „Először Európában tárjuk felhasználóink elé ezeket a lehetőségeket.”
Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd. Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról: kívánják-e használni az arcfelismerő technológiát. Ez lehetővé teszi, hogy értesítsék a felhasználókat, ha valaki felhatalmazás nélkül képet tesz közzé róluk.
A Facebook csapata az uniós rendeletnek megfelelően korlátozza a kiskorúakat célzó reklámokat és a profiljaikon található adatok láthatóságát. A 18 év alattiak az arcfelismerő technológiát sem használhatják a Facebookon, és egyes esetekben csak szülői engedéllyel férhetnek hozzá bizonyos információkhoz.
„Nemcsak hogy eleget szeretnénk tenni a törvénynek, de kötelezettségeinket meghaladva új és továbbfejlesztett biztonsági élményt szeretnénk nyújtani minden felhasználónknak”
– írta közleményében a közösségi oldal.
A Facebook neve több adatlopási botrány során merült fel a múltban, a sajtóhírek szerint felhasználók tízmillióinak személyes információival éltek vissza. Egy héttel ezelőtt Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója tízórás meghallgatáson tárta az amerikai kongresszus elé a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő botrány részleteit.
Médiaértesülések szerint az elemzőcég 87 millió Facebook-profil adatait gyűjtötte össze és használta fel Donald Trump akkori republikánus elnökjelölt javára a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)