2016 második felében kezdik építeni a debreceni főpályaudvart – videóval
Szerző: MTI/Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.10.30. 13:04 | Frissítve: 2015.10.30. 15:52
Debrecen – Jövőre elkezdődik az intermodális központ építése, a beruházásnak 2019-ben be kell fejeződnie - mondta Tasó László.
Ezer milliárd forint jut közlekedésfejlesztésre a költségvetésből - közölte Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Hajdú-Bihar megyei közgyűlésen elhangzott tájékoztatóján. Hozzátette, az ezer milliárdos forrásból hét útfejlesztés valósul meg az országban.
A vasútfejlesztésről szólva arról is beszélt, hogy az elkövetkező években 400 kilométernyi vonalat villamosítanak. A hajdú-bihari vasúti fejlesztések közül a Püspökladány és Debrecen-Apafa közötti vonal korszerűsítését emelte ki. Mint mondta, ehhez kapcsolódik a debreceni intermodális központ - vasúti és közúti csomópont - megépítése, amelyet 2019-re be kell fejezni. A felújításra kerülő vasúti pályák mentén valamennyi állomásépületet is korszerűsítik - fűzte hozzá.
Tasó László szerint rendkívüli igény van a megyei jogú városokban a vasúti és az autóbusz közlekedés összehangolását biztosító intermodális központok létrehozására. Ezért arra kérik a kormányt, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében jelenleg elkülönített 42 milliárdos keretet duplázza meg - mondta az államtitkár. Tasó László elmondta, a tervek szerint a debreceni központ építését már 2016 második felében el akarják kezdeni.
A közúti fejlesztések kapcsán Tasó László Magyarország elsődleges céljának nevezte, hogy a hazai autópályák elérjék az országhatárokat, valamennyi megyeszékhely megközelíthető legyen gyorsforgalmi úton, s elkészüljenek azok a kiemelt térségi utak, amelyek lehetővé teszik a helyi ipari terjeszkedést.
Hajdú-Biharban 2016 első negyedévében megkezdődik az M35-ös autópálya debreceni elkerülő szakaszának építése, a helyi repülőtér bekapcsolása az autópálya-hálózatba, és a Berettyóújfaluig tartó 25 kilométeres pályaszakasz megépítése.
Ezzel párhuzamosan folyik majd az M4-es Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának megépítése, amivel 2018-ra létrejön a második gyorsforgalmi kapcsolat Magyarország és Erdély között - tájékoztatta a hajdú-bihari közgyűlést Tasó László.
A közgyűlés egyhangúlag támogatásáról biztosította a küszöbön álló hajdú-bihari közlekedésfejlesztési lépéseket. A megye 1500 kilométeres úthálózata kapcsán Demeter Pál, a Jobbik frakcióvezetője a mellékutak rossz állapotára hívta fel a figyelmet.
- 11,5 százaléka a megyei utaknak jó burkolatállapotú útszakasz, 59,4 százalék pedig rossz. Azt gondolom, hogy a mellékutak tekintetében ez ugye még rosszabb - mondta Demeter Pál.
A Fidesz-KDNP képviselőcsoportját vezető Ménes Andrea is fontos kérdésnek ítélte a mellékutak állapotát, de mértékletességre intett a fejlesztési igények terén. Többen felhívták a figyelmet: az Európai Unió ezt nem támogatja, ezért csak hazai forrásból, a magyar gazdaság teljesítményének függvényében lehet a mellékutakat korszerűsíteni. Az ülésen a mezőgazdasági öntözési rendszerek hiányosságairól is szó volt. Több helyen csak az engedély hiányzik a vízkivételhez, máshol viszont komolyabb beruházásokra is szükség van az öntözéshez.
- A vidékfejlesztési operatív programok keretében újabb lehetőségek nyílnak arra, hogy olyan eszközöket lehessen a a gazdák számára biztosítani, amivel lehet a terméshozam növekedését, új növénykultúrák telepítését, a zöldség-gyümölcs kultúra fejlesztését elősegíteni - hangsúlyozta Pajna Zoltán, a megyei közgyűlés elnöke.
A hajdú-bihari képviselők emellett áttekintették a fejlesztési pályázatokat is. Ezekhez számos forrás áll rendelkezésre a regionális operatív programtól a hazai decentralizált forrásokon át a nemzetközi projektekig.
Dehir - A közlekedés volt a fő téma a megyei közgyűlés ülésén
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)