Nem jelentkezett senki a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának átépítésére
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2020.11.30. 10:24 | Frissítve: 2020.12.29. 14:35
Debrecen - Újra ki kell írni a tendert Debrecen legutáltabb csomópontjának átépítésre. A Füredi út – Bem tér csomópontjának átalakítása is a munka része lenne.
Folytatódna Debrecenben a közlekedési csomópontok átépítésének programja, melynek célja, hogy felgyorsítsák, egyben biztonságosabbá tegyék a közlekedést a városban.
Debrecen talán legutáltabb csomópontja a város és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében alakulna át, de az első körben a határidőig nem jelentkezett egy cég sem a NIF közbeszerzésére a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának átépítésére – derül ki a Közbeszerzési Értesítőbe feltöltött összegzésből. Így a tendert újra ki kell írni, s reménykedni, hogy a második körben lesz érvényes pályázat.
A csomópontban a forgalmasabb időszakokban nagyon nehéz ráfordulni a Hadházi útra, onnan kifordulni a Nyíl utcára, az Árpád tér irányába pedig szinte csak akkor lehetséges, ha egy előzékeny autós kiengedi a kanyarodó járművet, addig ott szobrozhat.
Ebben a csomópontban a polgármesteri hivatal korábbi közlése szerint
jelzőlámpás kereszteződés épül, a Bem tér felől egy egyenes és egy egyenes-balra sávval, a Hadházi út felől pedig lámpával irányított balra és jobbra sávval.
Az eredeti terv a csomópontban még körforgalom kialakításáról szólt, ám a lakossági elégedetlenség miatt erre nem volt lehetőség.
Egy másik csomópont átalakítása is a munka része
A közbeszerzési felhívás szerint a munka része lenne a Füredi út – Bem tér csomópontjának átalakítása is. Ezt azzal indokolják, hogy „a Nyíl utca – Hadházi út csomópont jelzőlámpás forgalomirányítási rendszerbe történő beillesztése, a, Bem téri csomóponttal történő összehangolása, továbbá a nagyvárosi belterületi környezet miatt felmerülő számos közműkiváltási feladat elvégzése, a közműszakaszok kiváltása csak egy ütemben végezhető el.”
A jövőben így egy jobbra kanyarodó sáv épül a Bem tér felől a Nyíl utca irányába, így marad két egyenes sáv a Simonyi út felé. A Simonyi út felől önálló jobbra kanyarodó sáv épül gyalogos járdasziget kialakításával a Füredi út irányába.
HOZZÁSZÓLÁSOK (22)
Bayer András
Civis: az egyetemnél marhára nem működik,reggel a sor a Nagyerdei körút közepén áll,a zebra is feltartja a forgalom haladását,katasztrófális,sokkal jobb lett volna az is lámpás kereszteződésnek. A Pallagin igen jó,ahol nincs túl nagy forgalom,hozzáteszem,hogy ott is be szokott állni néha-néha délután 4 körül
Debreceni Polgár
civisvaros: Igazad lenne, ha nem lenne a közelében a BEM-tér. Mivel ott jelzőlámpás kereszteződés van, ide a körforgalom a legnagyobb őrültség lenne. A Nyíl felől mindenki behajtana a körforgiba és várná a megváltást, hogy váltson a lámpa a BEM téren. És ezt nem oldja meg semmilyen empatikus közlekedés, semmilyen előzékenység, semmilyen tanulékonyság. Ez egy emberi tulajdonság, amit nem lehet megváltoztatni, "nekem mennem kell, nehogy már beengedjek valakit." Én ezt mindennap tapasztalom.
civisvaros
Egy rohadt körforgalmat kell oda építeni és kész. Az Egyetemnél is működik, az Aquaticumnál is. Aki a körforgalmak ellen szólal fel, az tanuljon meg vezetni... és tanulja meg, hogy mikor kell indexelni körforgalmakban.
Bayer András
A stadionnal mi bajod,attól még hogy te nem jársz mondjuk oda rendezvényekre szép és hasznos dolog volt. Proli mentalitás az hogy ami engem nem érdekel meg se épüljön. Strand? Az egyik legszebb fürdőkomplexum az országban? Nincs ízlésed :) Kettes villamos ? Kellett,mint egy falat kenyér ..ahogy kellenenének az általad írt útfejlesztések is..hozzáteszem,hogy a 2*2 sávos 4es út mondjuk finoman szólva nem csak Debrecen érdeke lenne..
subtotal
Igen Bayer, eklatáns példa a fő választási ígéret, az intermodális...ja, nem...az megint nem jó példa. De a négysávos út Józsára, az viszont...ja az sem. A fityisz által anno a szocik alatt nagypofával követelt négysávos négyes, na viszont az...ja nem, azt sem "sikerült" elintézni. De a 2000 óta ígért, valójában igazából nem sok mindenre jó nyugati kiskörút, az...nem még 20 év után sem. De a Latinovits...nem, az sem. A semmire nem jó stadion, az idejétmúlt 2-es villamos, a betonkolosszus fürdő...nos talán, de inkább nem. A 354-es valamennyire, de így, hogy Alsójózsának és Pallagnak nincs lehajtója, max félsiker. Ilyenek a fityiszes sikerek. Egyetlen igazi sikert tudok mondani, a repteret és ennyi. A BMW talán, de az még mindig ígéret csak. Ne értsd félre, nem okoz örömet mindezt felsorolni, az óriási arc a semmire, sokkal jobban zavar.
Bayer András
Subtotal,azért azt is nézd,hogy ezeken kívül mennyi mindenre jött és jön pénz ide az elmúlt években. Nem sok város mondhatja ezt el magáról.Nyilván szűkösebb időszak jön nemcsak Magyarországon,hanem mindenhol a világon..hála a koronavírus miatt őrjöngő nyájnak..
subtotal
Ajjajj, a nemzet őrváros második fővárosát éppen a fityisz sorozná minden idők legjobb évtizede után, tegnap a Sámsoni, ma a Hadházi kereszteződést kaszálva el, ezt akarod mondani Bayer (kifizetési nehézségek)? Hát mi van itt? Válság? A fityisz alatt? Mikor a kanyarba a vakcina?
Bayer András
Senor : körforgalmat ide soha ne építsenek.Akkor már inkább maradjon így ..
Bayer András
DP: oh nehogy már mondjuk 3 millárd forintból ne lássa meg valaki a fantáziát a közmű áthelyezésben :) itt más lehet,vagy a vállalási idő irreálisan rövid vagy kaptak egy fülest a várható kifizetési nehézségekről..szerintem.
Senor
Így sztrájkolnak az építők a körforgalom megépítése mellett!
Debreceni Polgár
Az egyetlen dolog ami nekem szemet szúrt, az a számos közműkiváltás egy ütemben. Szerintem ez lehet a visszatartó erő.
Bayer András
A haon.hu oldalán indítottak egy szavazást tavaly és ez a kereszteződés került ki "győztesnek" a város legveszélyesebb kereszteződése versenyben..el se akarom hinni,hogy egy cég sem látta meg ebben a fantáziát,főleg mikor olyan összegek repkednek,hogy a Pallagi úti körforgalom 450 millió forint volt..
Bayer András
DP : Igen,sorry,van hogy meghagyja itt az előző hozzászólást is..azért küldtem el kétszer.
Bayer András
Lehet böngészni a kiírást :) https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2020/0/targy/portal_453/megtekint/portal_17862_2020/
Debreceni Polgár
Néztem a közbesz hatóság honlapján, de nem nagyon találtam olyan kiírást amiben erről lenne szó. Mondjuk, rengeteg kiírása van az önkinek, legalább napi egy, így lehet csak átsiklottam felette.
Debreceni Polgár
Andris! Ez most, hogy jön ide? Az másik topik.
Bayer András
DP: "nácizós" pártkatonák az ellenzékben vannak leginkább,mondjuk a zsidókat listázni akaró lyobbikos Gyöngyössi,szóval ha ott nem zavar mikor behúzod az X-et,akkor itt legyél felakadva ilyen dlgokon..legyél következetes :)
subtotal
Akkor át lehet gondolni, hogy az új kiírás 2 sávot tartalmazzon a Hadházi felől a Bem tér felé. 1 sáv nem lesz elég.
Bayer András
Valaki linkelje már be ha tudja az eredeti kiírást. Egy ekkora melóra általában akkor nem szoktak jelentkezni,ha teljesíthetetlenek a pályázati feltételek.
Debreceni Polgár
Nem vállalja senki, mert mindenki tudja, hogy mennyire egy el.........tt kereszteződés.
Bayer András
Dácsia,hát te megoldanád ezt is,nem? miért nem jelentkezel? :)
A dácsia visszavág
Ez a kiírás még a lőrincünknek se tetszett... Hahó felelősök! Hol vagytok?? Polgi??