Ne lepődjön meg, máshogy nyílnak és záródnak a DKV új Mercedes-buszain az ajtók
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.05.31. 11:43 | Frissítve: 2019.05.31. 11:47
Szombaton állítja forgalomba a DKV Zrt. az új, csuklós Mercedes Conecto autóbuszokat. A járművek ajtóműködtetése eltér az eddig megszokottaktól.
Mint arról a Dehir.hu beszámolt, május 23-án adott át az Inter Traction Electrics Kft. a DKV Zrt. részére öt Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú autóbuszt. Az új, csuklós autóbuszokat az ITK Holding Zrt. leányvállalat szerelte készre Debrecenben.
A Conecto típusú autóbuszok minden olyan viszonylaton közlekednek június 1-jétől, ahol eddig is szükség volt a csuklós járművek közlekedtetésére. Ezzel tehermentesíti a társaság a város frekventált részeit, ahol magas az utazószám.
A Mercedes Conecto csuklós autóbusz önműködő utastéri ajtóvezérléssel működik, amelyet az EU-ban számos helyen alkalmaznak. Ennek a működési elve, hogy a járművezető közvetlenül csak az első ajtót vezérli, a többi utastéri ajtó önműködő üzemmódban üzemel.
Menet közben az utas megnyomja a leszállásjelző gombot, az autóbusz ajtaja pedig a megállást követően önműködően nyílik ki. Amennyiben van olyan ajtó, ahol nincs leszálló utas, csak felszálló, akkor a felszálló utas az autóbusz ajtaja mellett felszerelt érintő gombbal tudja saját magának kinyitni, függetlenül a járművezetőtől.
A le- és felszállást minden ajtó fölött egy fotocella érzékeli, amennyiben nem észlel mozgást, az ajtók önműködően bezárnak. Az első ajtó kivételével minden ajtó mögött belül, a padlón egy fekete-sárga csíkozású felfestésen belül kell, hogy tartózkodjon az utas, egyébként a fotocella érzékeli őt, és nem engedi bezárni az ajtót.
A Társaság egyelőre tesztjelleggel üzemelteti az önműködő utastéri ajtóvezérlést, amely eltér a már megszokott közlekedési rutintól.
A DKV Zrt. felhívja az utasok figyelmét, hogy megfelelő körültekintéssel és türelemmel használják az önműködő ajtónyitó rendszert.
HOZZÁSZÓLÁSOK (5)
zsugababus
Jah és az 1 ajtózást hogyan oldják meg ??? addig a külső érintő többi ajtónál le lesz tiltva ???
zsugababus
Nem az ajtónyitáson van a lényeg ! Ha nem azon hogy drága pénzen megvásárolt bérlet menetjegy az kilegyen szolgálva Magyarul nem maradjanak ki sorozatban a járatok, sorozatban ne robbanjanak le és ha lehet ne késsenek . Ez mondjuk nem annyira dkv függő mint tudjuk milyen a Debreceni közlekedés dugók sorozata - főleg csúcsidőben . Annyira másodlagos az ajtó nyitás . Jah és nagyanyám a piaci kétkerekű tankkal fel tud e majd ülni a magasított űlésre ??
liceum
Nem a működésük, hanem a nyitás módja tér el a megszokott Volvóétól troliéktól, villamoséktól: Végre - ahogy a világ normálisabb felén már évek óta - csak akkor és csak ott nyílnak az ajtók, ahol és amikor szükség lesz rájuk! Így sokkal hatékonyabb és sokkal energiatakarékosabb lesz a buszokon a légkondicionálás és a fűtés működtetése!!! Jó lenne a CAF-okon is bevezetni, mert eredetileg úgy voltak az ajtók, és máshol is így használják őket!
Senor
“Ne lepődjön meg...” Egy szemerkényit sem lepődtem meg, mert lényegi eltérést nem tapasztalok a Volvo buszok ajtajainak működéséhez képest.
Debreceni Polgár
1. Ezek szerint sűrűbbek lesznek a járatok, hogy ne legyen heringparti? Mert ellenkező esetben az önműködő ajtó, nem lesz sokáig önműködő. 2. Mi lesz akkor, ha lekopik a felfestés?