Nagyváradi időutazás – feltámasztanák a Monarchia vasútvonalát
Szerző: Iván Aurél | ivan.aurel@dtv.hu Közzétéve: 2012.05.14. 16:03 | Frissítve: 2012.05.15. 10:19
Debrecen – Százéves adósságot törleszthet Debrecen és Nagyvárad, ha újjáépítik a két nagyváros közötti közvetlen vasútvonalat. Az Európában is egyedülálló, határon átnyúló kezdeményezéshez a következő uniós költségvetési időszakban, 2013 után számítanak támogatásra. A két megyeszékhely közlekedésfejlesztési lehetőségeiről tartottak konferenciát a Kölcsey Központban.
A Debrecent Nagyváraddal összekötő vasútvonalon 1911-ben indult meg a közlekedés, de Trianon után felszámolták. A sínek jelenleg a magyar oldalon Nagykerekiig tartanak, onnan 10-15 kilométerre van Nagyvárad. A bihari megyeszékhely alpolgármestere szerint reális esély van a vasúti összeköttetés újjáépítésének.
- Hiszem azt, hogy van realitása a régi vasúti vonal visszaállításának, hiszen európai uniós források is vannak, amivel biztosíthatjuk a finanszírozását – mondta el Bíró Rozália, Nagyvárad alpolgármestere.
Az úgynevezett tramtrain járművek városon belül villamosként, lakott területen kívül pedig vonatként közlekednek. Ilyenek járhatnának a két nagyváros között, érintve a legfontosabb nagyváradi és debreceni közlekedési, kereskedelmi és kulturális központokat.
- A következő évtizedben van lehetőség arra, hogy a két város között újjáéledjen a Monarchia idején létező, később megszüntetett vasúti közlekedés. Ez szimbolikusan olyan lehetne, mint a Mária Valéria-híd – vélekedett Papp László, Debrecen alpolgármestere.
Az újjáépülő vasúti összeköttetéssel párhuzamosan Debrecenben megújulna a Petőfi tér is. Az intermodális közlekedési csomópont 21 milliárd forintból a következő uniós költségvetési időszakban, 2014 után épülhetne meg. A lehetséges infrastrukturális fejlesztésekről rendeztek konferenciát a Kölcsey Központban.
Dehir - Újjáépítenék a Debrecen és Nagyvárad közötti vasútvonalat
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)