Minden második vásárlásnál akad gond
Szerző: Érsek Kitti | ersek.kitti@dtv.hu Közzétéve: 2010.12.22. 16:00 | Frissítve: 2010.12.22. 16:00
Továbbra is a műszaki cikkek és a ruhaneműk a karácsonyi slágertermékek, a fogyasztóvédők azonban idén nem ezeknél a cikkeknél fedeztek fel szabálytalanságokat. A decemberi hatósági ellenőrzések során az akciós, főként élelmiszer-jellegű áruk eladóival szemben jártak el. Minden második boltban tapasztaltak kisebb-nagyobb jogsértést. A fogyasztóvédők az utolsó két napban is tudatosságra és óvatosságra intenek.
Tavaly karácsonykor a fényfüzérekkel és a műszaki cikkekkel volt a legtöbb gond, idén az élelmiszerekkel, azon belül is az akciós karácsonyi termékekkel szemben merült fel a legtöbb kifogás. Szinte minden vásárlónak van rossz tapasztalata.
- Egy hentessel jártam úgy, hogy háromszor mérte meg a húst, és ahányszor megmérte, annyiféle ár volt ráírva. Végén fogtam, és a fejihez vágtam – mondta nevetve Kerezsi Józsefné.
Hogy ne fajuljon idáig a fogyasztói panasz, a hatóság december eleje óta folyamatosan ellenőrzi a boltokat, áruházláncokat. Kifejezetten a karácsonyi élelmiszereket vizsgálják, próbavásárlások során. Gyakori, hogy a kereskedő nem tünteti föl az árat. Előfordul, hogy meghirdetik az akciót, ám azt a pénztárnál nem érvényesítik, illetve az ajándéknak titulált terméket nem kapja meg a vevő. Az ellenőrök sok helyen tapasztaltak kisebb-nagyobb szabálytalanságot.
- Szinte minden második vásárlásnál akadt kisebb-nagyobb probléma. Egyébként az előző évhez képest jobb volt a fogyasztóvédelmi helyzetkép, de úgy gondolom, hogy ez még mindig problémás – nyilatkozta Jeney Géza, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális igazgatója.
A fogyasztóvédők azt tanácsolják: az utolsó napokban érdemes a bolti akciós katalógusokat átböngészni, és célzottan vásárolni. Lehetőleg csak kipróbált helyen, műszaki cikk esetében kizárólag szakembernél vásároljunk.
- Győződjünk meg róla minden egyes ilyen vásárlás előtt, hogy lehetőleg a közelben vagy a városban rendelkezzen szervizháttérrel, hiszen ha bármilyen gondunk van, akkor nem kell küldözgetni a terméket Budapestre vagy más nagyobb városba – tanácsolja Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke.
A fogyasztóvédő egyesület és a hatóság mai közös tájékoztatóján óvatosságra intették az online vásárlókat is. A webshopok cikkei két nap alatt valószínűleg nem érkeznek meg, ezért ha karácsonyra szánjuk a terméket, érdemes garanciát kérni a szállítás határidejére.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)