Megvan a kivitelező a Nyugati kiskörút utolsó szakaszának megépítésére
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2021.04.15. 14:10 | Frissítve: 2021.04.15. 14:18
Debrecen – Megépítik a kiskörút Hatvan és Mester utca közti szakaszát. A bicikliseknek is kedvez az önkormányzat.
A Debreceni Mélyépítő Holding Fővállalkozó és Tanácsadó Kft. adta a legkedvezőbb ajánlatot arra a közbeszerzésre, amit a Debreceni Önkormányzat írt ki a Nyugati kiskörút harmadik ütemének megépítésére - derül ki a Közbeszerzési Értesítőbe feltöltött összegzésből. A belvárosi út a Hatvan és Mester utca közti szakasszal lesz teljes .
A Nyugati kiskörút első üteme 2011-ben készült
A cég nettó 1 milliárd 299 millió 518 ezer forintért vállalta a munkát. A szerződéskötési moratórium április 26-án jár le, azt követően köthetik meg a kontraktust a felek. A szerződés 16 hónapra szól majd.
A közbeszerzés sikeres lezárására Papp László polgáremster is reagált a Facebookon. Mint írja: „újabb lépéssel kerültünk közelebb a Nyugati kiskörút befejezéséhez. Sikeresen lezárult a közbeszerzési eljárás és kiválasztásra került a nyertes pályázó. A kivitelezés során új útszakasz épül a Hatvan utca és Mester utca között, amelynek mindkét oldalán kerékpárút és önálló buszsáv lesz.
A beruházásnak köszönhetően gördülékenyebbé és könnyebbé tesszük a belvárosi közlekedést!”
A debreceni közgyűlés 2017 végén döntött arról, hogy Debrecen önkormányzata pályázzon a befejező szakasz megépítésére. Papp László polgármester előterjesztésében azt is javasolta, ne csak befejezzék a kiskörutat, hanem
végezzenek el olyan fejlesztéseket, melyek révén a kerékpárosok is könnyebben közlekedhetnek majd a kiskörúton és a környező utcákban.
Papp László azt mondta, a harmadik ütemmel válik teljessé a beruházás és a Bethlen utcával párhuzamos szakasz biztosítja majd az összeköttetést a Mester utca és a Hatvan utca közötti területen.
A tervek között szerepel a Bartók Béla út és a Honvédtemető utca csomópontjánál véget érő kerékpárút bekötése a Tanító utcába, illetve a Kar utcán keresztül a Dózsa György úti meglevő létesítménybe. Kerékpársávokat jelölnének ki a Csap utca, Vendég utca, Borz utca, Tanító utca, Jókai utca, Csokonai utca, Bajcsy Zsilinszky utca, Simonffy utca; a Tisza István utcán a buszsávokon a Török Bálint utcáig, Török Bálint utca, Vásáry István utca, Kürtös, Zelemér és Postakert utcák vonalain.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Fenntartható városi közlekedésfejlesztés című pályázatán 1 milliárd 300 millió forintot nyert az önkormányzat.
Az önkormányzat az elmúlt években folyamatosan vásárolta, illetve sajátította ki a nyomvonalon lévő ingatlanokat, melyeket azóta le is bontottak, így elindulhat az építkezés.
A Nyugati kiskörút első üteme még 2011-ben készült el a Hatvan utcától az Arany János utcáig, a második, az Arany János utcától az Erzsébet utcáig tartó szakaszt pedig 2015 végén vehették birtokba a közlekedők. Arra, hogy a Piac utcát tehermentesíteni kellene egy elkerülő szakasszal, a múlt század 30-as éveiben Borsos József építész gondolt először.