Ezekkel az előnyökkel járna a sztrádaösszeköttetés Debrecen és Nyíregyháza között – videóval
Szerző: Kababik László | kababik.laszlo@mcdb.hu Közzétéve: 2021.03.03. 17:30 | Frissítve: 2021.03.03. 17:33
25 kilométerrel rövidülhetne a Nyíregyháza-Debrecen útvonal autópályán, ha befejeznék a görbeházi csomópontot, ami közvetlen összeköttetést biztosítana az M3-as és az M35-ös között. A Napszemle által megkérdezett közlekedéstervező mérnök szerint ez környezetvédelmi előnyökkel is járna, ráadásul több település gyorsabban elérhető lenne a megyeszékhelyről.
A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres szakaszt 2006 decemberében adták át, a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontját azonban a mai napig nem fejezték be. Néhány évvel ezelőtt született döntés arról, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálják, és megépítik a csomópont hiányzó részeit.
Azok az ágak hiányoznak, amelyek a Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen irányú forgalmat vezetnék egyik autópályáról a másikra. A Debrecen Televízió által megkérdezett közlekedéstervező mérnök szerint ha ezt a csomópontot is megépítenék, akkor az több előnnyel járna, például települések számára jelentene bekötést az autópálya forgalomba.
- A csomópont megépítésének köszönhetően Debrecen irányából Hajdúnánás, Tiszavasvári, míg Nyíregyháza irányából például Hajdúböszörmény autópályán történő bekötése rövidül le, gyorsabban megközelíthető, úgy hogy elkerülünk egyéb településeket – mondta el Mocsári Attila.
A szakértő szerint további előnye a görbeházi csomópont megépítésének, hogy ha a Debrecen-Nyíregyháza közötti teherforgalmat különböző szabályokkal, erre az útvonalra terhelnék, akkor
a zsúfolt 4-es út mentén több település, például Téglás, Újfehértó, Hajdúhadház levegőminősége javulna.
Ha valaki Debrecenből autópályán szeretne Nyíregyházára eljutni akkor Polgár érintésével több mint 100 kilométert kell megtennie. Ez megközelítőleg kétszer annyi mintha a 4-es főúton menne. Ha befejezik a görbeházi csomópontot, akkor 25 kilométerrel rövidülhet ez a szakasz.
A Debrecenből Nyíregyháza felé tartó csomópont kiépítése csak néhány száz méter új utat jelentene. A Nyíregyháza felől érkező szakasz kialakítása már eléri a másfél kilométert, és oda felüljárókat is építeni kell majd.