Lassan, de biztosan növekszik az utasforgalom a debreceni reptéren
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.08.25. 09:00 | Frissítve: 2020.08.26. 14:17
Debrecen – Júliusban már tízezer utas fordult meg a repülőtéren, ahol mindent megtesznek az utasok biztonságáért.
A koronavírus-járvány miatt a Wizz Air március 23-án függesztette fel a debreceni bázisának működését, s leállt a Lufhansa Debrecen-München járata is. Ez egészen június 16-ig tartott, amikor a Wizz Air két járatot, a londonit és az eindhovenit indította újra. Nem sokkal később elindult a ciprusi és a tel-avivi járat, s már újra repülhetünk Palma de Mallorcára és Párizsba is.
A német chartergépek egyike (Fotó: www.facebook.com/debrecenairport)
A tel-avivi járat azonban időközben a járványhelyzet miatt újra leállt, s jelen állás szerint szeptember 20-tól repülhetünk újra Debrecenből Izraelbe, Moszkvába pedig október 25-től.
A koronavírus megjelenése előtt még abban bíztak, hogy a 700 ezret is meghaladhatja az utasforgalom idén a debreceni repülőtéren, ma már igazán kalkulálni sem lehet a folyamatosan változó körülmények miatt.
Vajda János, a repülőteret üzemeltető Debrecen International Airport Kft. ügyvezető igazgatója a Dehir.hu érdeklődésére közölte, a jelen helyzetben természetes, hogy a Wizz Air és a reptérüzemeltető olyan járatokat indított újra közösen, melynek célállomásán relatíve kevés a fertőzött, valamint a külföldi munkavállalás miatt egyébként is kedvelt célpontok.
A repülőgépek töltöttségi mutatói a körülményekhez képest jók Vajda János elmondása szerint, főként a londoni és eindhoveni gépeken, ezeket a járatokat időközben sűrítette is a Wizz Air.
Július hónapban az utasforgalom már elérte a tízezret, ami a tavalyi 65 ezerhez képest jelentős visszaesés, de ahhoz képest, hogy májusban nulla volt, már bizakodásra ad okot.
Az ügyvezető szerint amíg egy ország a zöld kategóriában van, az utazási kedv is magas, de ha ez változik, visszaesés tapasztalható. Spanyolország például augusztus 7-én lett sárga besorolású, ami rögtön meglátszott a mallorcai járat töltöttségén.
Vajda János hozzátette, üzemeltetőként nekik a legfontosabb feladatuk, hogy az utazás első és utolsó fázisa, az indulás és a megérkezés a lehető legbiztonságosabb legyen. A repülőtéren a maszk viselése kötelező, ügyelnek a távolságtartásra, folyamatos a fertőtlenítés, valamint korlátozzák az egyes terekbe belépő személyek számát. Az ügyvezető úgy látja, a szabályokat az utasok a maguk érdekében is betartják.
Tavaly a repülőtérnek közel 50 ezer charter-utasa volt, idén ez majdnem lenullázódik, az emberek ugyanis folyamatosan mondták le az utazásszervezőknél a nyaralásaikat. Akik ezt mégsem tették meg, azok Debrecen helyett Budapestről repülhettek. Egyedül a németországi beutazó charterjáratok maradtak meg, bár azok is kisebb számban. A Dehir.hu kérdésére Vajda János közölte, folyamatosan tárgyalnak a Lufthansával.
A ügyvezető hozzátette, a légi közlekedési iparág vezető elemzői arról írnak, gyakorlatilag újra kell szervezni az iparágat. A legoptimistább becslések szerint a forgalom 2021 nyarára állhat vissza a pandémia előtti szintre, de persze ez függ attól, hogy csillapodik-e a járvány, lesz-e védőoltás. Úgy véli, a debreceni repülőtéren maximális a biztonság és az utasforgalom lassan – ha a korábbinál alacsonyabb szintre is –, de biztosan visszarendeződik.
HOZZÁSZÓLÁSOK (3)
szabadmadar
a müncheni járatot várjuk!
hrmenedzser
Akkor, Málta már a múlt? Álmodni sem lehet róla? Legalábbis Debrecenből! Frankfurt továbbra is egy fikció. Ezt megszoktuk. Ám Málta! Az egy csoda volt. Debrecenből...
Norbi
Lehet tudni valamit a Dortmundi járatról? Mikor fogják újra indítani ? Esetleg egy Debrecen-Hannovernek is örülnénk páran????