Kicsivel kap többet a DKV az államtól, de ez nem húzza ki a bajból
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2012.08.15. 11:24 | Frissítve: 2012.08.16. 11:00
Debrecen – Valamivel több mint félmilliárd forint jut a debreceni tömegközlekedésre. A DKV vezérigazgatója többre számított.
526 millió 381 ezer forintot kap 2012-re a debreceni tömegközlekedés a központi költségvetésből, melyhez az önkormányzatnak 738 millió 270 ezer forint önrészt kell hozzátennie – derül ki Magyar Közlöny szerdai számában megjelent miniszteri közleményből. A vidéki városok közül Debrecen a második helyen áll, Miskolcnak egy kicsivel több, 529 millió forint jut. Szeged 501 millió forintot, Pécs 238 milliót kap.
A Debrecennek jutó normatív támogatás 2011-ben 500 millió forint volt, így egy kicsit emelkedett idén az összeg, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója azonban többre számított. „Minden emelkedésnek örülni kell, de mi Debrecen kibocsátott teljesítménye alapján magasabb összeget, hozzávetőlegesen 600 millió forintot vártunk, ezzel is terveztünk” – mondta el a Dehir.hu érdeklődésére Nagy Attila.
A DKV a legtöbb veszteséget termelő cége a Debreceni Vagyonkezelőnek. Tavaly tavasszal úgy tűnt, a vállalat vesztesége az év végére elérheti az 1,2 milliárd forintot. Az év közbeni átszervezéseknek és a racionalizálásoknak köszönhetően sikerült ezt csökkenteni; végül 870 millió forint lett az üzemi veszteség.
„Nagyon nehéz” – fogalmazott tömören a DKV vezérigazgatója, amikor arról érdeklődtünk, milyen lesz az idei év. „A múlt évi üzemanyag-átlagárunk 287 forint volt literenként, az idei első féléves 327 forint. Ez már 160 millió forintos többletköltséget jelent a cégnek. Bízunk benne, hogy az év második felében lejjebb mennek az üzemanyagárak, de várhatóan 2012-ben közel 1 milliárd forint veszteséggel fogunk zárni.”
Nagy Attila szerint a vidéki közösségi közlekedés helyzetén az javíthatna, ha az állam több pénzzel támogatná. Ezért lobbizik régóta Kósa Lajos debreceni polgármester is kollégáival, mindeddig nem sok sikerrel. A vidéki helyi közösségi közlekedés 2012-ben összességében kap 3 milliárd forintot az államtól, míg a BKV-nak több mint tízszer ennyit, 32,2 milliárd jut.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)