Hétfőtől karbantartások kezdődnek a Debrecen–Mátészalka vasútvonalon
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.08.22. 07:41 | Frissítve: 2020.08.22. 19:03
Debrecen - Kicserélik az elavult betonaljakat, síneket, váltókat, vágányszabályozást végeznek és átépítenek több átjárót.
A Debrecen–Mátészalka vonalon augusztus 24-től mintegy másfél hónapon keresztül, több szakaszon is felújítja a vasúti pályát a MÁV.
A karbantartás idejére lezárják az érintett szakaszokat, ezért a munkavégzésekhez igazítva egész nap, illetve éjszakánként pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Nyírbátor és Mátészalka között augusztus 24-től 31-ig, Apafa és Nyírbátor között pedig szeptember 1-jétől október 11-ig tartanak a munkálatok: kicserélik az elavult betonaljakat, síneket, váltókat, vágányszabályozást végeznek és átépítenek több vasúti átjárót.
A felújítás során 2,3 kilométeren szüntetik meg a jelenlegi 40-50 km/h-ás sebességkorlátozásokat, és 80 km/h-ra emelik a megengedett sebességet (Nyíradony és Nyírgelse között 700 méteres, 60 km/h-s szakaszt kivéve), ezáltal pontosabbak lesznek a vonatok.
A karbantartás révén csökkenhet a műszaki meghibásodások száma, megbízhatóbb lesz a vasút, a közúton közlekedők pedig gördülékenyebben, biztonságosabban hajthatnak át az átjárókon. A decemberi menetrendváltástól várhatóan 4-5 perccel csökkenhet a vonatok menetideje az évente mintegy félmillió utas által igénybe vett Debrecen–Mátészalka vonalon.
Augusztus 24-től 31-ig, Nyírbátor és Mátészalka között 20:37-től 4:58-ig hét vonat helyett pótlóbuszok közlekednek. A csatlakozások megőrzése érdekében a Tiborszállás–Mátészalka vonalon kettő, a Mátészalka–Fehérgyarmat szakaszon pedig egy vonat menetrendje pár perccel módosul.
Szeptember 1-jétől 13-ig folyamatos vágányzár lesz Apafa és Nyíradony között, de éjszakánként Nyírbátorig lesz meghosszabbítva a lezárás. A pótlóbuszok Debrecen–Nyíradony, illetve Nyírbátor között közlekednek.
Nincs a vasútvonallal párhuzamos közút Apafa és Hajdúsámson között, ezért egy busz szállítja el a vonatok utasait Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson között. Ehhez Debrecenből 40 perccel korábban kell indulnia, hogy Hajdúsámsonban csatlakozni tudjon a kizárt szakaszon végig közlekedő buszhoz, amelyiknek így nem kell Apafára és Dombostanyára betérnie. A második busz gyorsjáratként közlekedik, amennyiben a vonathoz az utasok száma miatt két busz is szükséges.
A vasútvonalon közlekedő Kraszna InterCity helyett Debrecen és Mátészalka között, a teljes útvonalon busz viszi az utasokat.
Szeptember 14-től október 11-ig Hajdúsámson és Nyírbátor között lesz folyamatosan lezárva a pálya a felújítás miatt, de szeptember 28-tól október 1-jéig 18:30-tól 6:20-ig Apafa és Nyírbátor szakaszra hosszabbítják meg a lezárást. A vonatok helyett általában Hajdúsámson és Nyírbátor között fognak közlekedni a pótlóbuszok, de a Debrecenből induló utolsó esti vonat és a Debrecenbe érkező első hajnali vonat teljes útvonalán, Debrecen– Mátészalka között pótlóbusz fog közlekedni. A Kraszna IC helyett ekkor is pótlóbusz jár Debrecen és Mátészalka között. Az éjszakai meghosszabbított vágányzárak idején pedig a szeptember 1–13. közötti időszakra alkalmazott megoldással egy busz elszállítja a Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson közötti utasokat, Hajdúsámsonban csatlakozva a Debrecen és Nyírbátor között közlekedő pótlóbuszhoz.
A csatlakozások érdekében a Nyíregyháza–Nyírbátor–Fehérgyarmat és a Mátészalka–Csenger szakaszon néhány vonat menetrendje pár perccel módosul.
HOZZÁSZÓLÁSOK (2)
Debreceni Polgár
zsuga: A kép csak illusztráció. Tutira nem itthon készült. A jó munkás emberek mellett, nincs másik 10 aki csak nézze, hogy hogyan is dolgoznak azok ketten :)
zsugababus
Ezek a melósok nem kapnak hőgutát ?? 30 fok melegben pufaíjkában hmmm