Herdon István: a Wizz Airrel is keressük az új úti célokat
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2014.01.09. 08:27 | Frissítve: 2014.01.10. 08:58
Debrecen – A déli ipari parkba csábítanák a befektetőket, a charter- és menetrend szerinti repülőgépjáratok számát is jelentősen bővítenék.
Kiemelkedően hatékony évet zártak a Debrecenbe települt vállalatok, a városi iparűzési adó 80 százalékát a nyugati ipari parkban működő cégek fizették be. Ennek megfelelően Debrecen kasszájába is több folyt be, mint ahogyan azt egy évvel korábban tervezték a városvezetők.
Herdon István, a Xanga-cégcsoport vezérigazgatója a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában elmondta, a befektetők részéről folyamatosan nagy az érdeklődés a Határ úti ipari park iránt, ám a terület már nem tud befogadni olyan jelentős beruházásokat, mint amiket az önkormányzat és a Xanga tervez. Összesen negyven hektár fejlesztési terület maradt szabadon. Új struktúrafejlesztés indul, ez szükséges ahhoz, hogy jó ajánlatot tudjon adni a város egy komoly célokkal érkező befektetőnek.
A megoldás a repülőtérnél található déli ipari terület lehet. Herdon István kiemelte, Debrecen felkerült a befektetők térképére, földrajzi fekvésének, régióközpont szerepének, az egyetemek, valamint a magasan képzett munkaerő jelenlétének köszönhetően a városba lehet csalogatni a vállalatokat.
- Számtalan iparág érdeklődik, ami nem is csoda, hiszen a régióban sehol nincs ennyi kapacitás egy helyen, a piacon ez teljesen új dolog. Az üzleti tervek sem úgy szólnak, hogy hirtelen megtelik majd a terület – lépésről lépésre kell fejleszteni. Minőségi, új, hiányzó szolgáltatásokat szeretnénk beindítani. A logisztikai cégek a megszokott, kitaposott útvonalakat megfelelő ajánlat, stabilitás fejében átterelik más csatornákra, a cél az, hogy ezt nálunk meg is tegyék. A Cargo üzletágnak jelentős humánerőforrás igénye van, nem mellékesen egy nagyon nehéz piac. Sokáig tart, mire megtaláljuk a megfelelő partnereket, s a nyugati ipari parkhoz hasonló lendülettel elindulhat ott is a fejlesztés – nyilatkozta Herdon István.
Mint arról a Dehir.hu is beszámolt, tavaly 130 ezren használták a debreceni repülőteret. Ez fontos eredmény, Herdon szerint ugyanis a befektetők legalább öt évre terveznek, egy stabil nemzetközi légikikötő pedig sokat nyomhat a latba. Ha hosszú távon biztosított a gazdaságos működés, s erről sikerül meggyőzni a szolgáltatókat, akkor mernek minderre üzleti terveket építeni.
- A reptér oldaláról megteremtettük azokat az infrastrukturális feltételeket, amik alapot adhatnak az újabb növekedésnek is. További kapacitásokat tudunk kiszolgálni, akár még jelentősebb forgalmat is sikerülhet elérni. Ehhez összefogásra van szükség. Újabb járatokat szeretnénk indítani, elkezdünk egy jelentős kampányt annak érdekében, hogy újabb desztinációkat tárjunk fel, ehhez pedig felkeressük az utazási irodákat. A charterek esetében jelentősen bővíthetnék az úticélokat, a menetrend szerinti járatokkal kapcsolatban a Wizz Airrel is keressük azt a lehetőséget, ami olyan sikeres lehet mint mondjuk a londoni, vagy az eindhoveni járat. Moszkván kívül sok minden más is szóba jöhet, s feltehetően lesz olyan, hogy elindul egy járat, de nem jön be. Olyan desztinációkat keresünk, ahova rendszeresen meg lehet majd tölteni utasokkal a gépeket. Biztató, hogy a turisztikai szereplők felismerték azt a lehetőséget, amit a debreceni repülőtér rejt magában – mondta Herdon István.
Dehir - Esti Közelkép 2014-01-08
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)