Hamarosan kiírják a közbeszerzést a debreceni keleti elkerülő út tanulmánytervére
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2022.02.07. 08:05 | Frissítve: 2022.02.07. 08:19
Debrecen - A hosszú távú tervek szerint egy 21 kilométeres úttal kötnék össze a 47-es és a 354-es főutakat.
A debreceni keleti elkerülő út előkészítése is szerepel az állami nagy közlekedési beruházásokért felelős Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. 2022-es közbeszerzési tervében, mégpedig az első negyedévre időzítve.
lllusztráció
A Dehir.hu megkeresésére a NIF azt közölte, hogy a cég "azon dolgozik, hogy a kérdéses közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása az idei első negyedévben megjelenjen. A tervezés hazai forrásból valósul meg. A nyertes ajánlattevőnek a szerződés hatálybalépésétől számítva 24 hónap áll majd a rendelkezésére a tanulmányterv elkészítésére."
A közbeszerzési tervben az áll, hogy
a keleti elkerülő 20,9 kilométer hosszú lenne, és a 47-es, valamint a 354-es főutakat kötné össze.
A nyertes cégnek a tanulmányterv mellett a közúti biztonsági hatásvizsgálat és a környezeti hatástanulmány elkészítése is a feladata lesz.
A debreceni keleti elkerülő út szerepel a kormány által elfogadott, Debrecen városa által összeállított Debrecen 2030 programban.
Papp László polgármester többször is jelezte, hogy ez egy hosszú távú terv, s mint látjuk, az első tervezési szakasz is két évig tart. Azt is közölték már, hogy nem egyszerre építenék meg az elkerülő utat, hanem több szakaszban, melyekkel az érintett főutak (354-es, 4-es, 471-es, 48-as, 47-es) között épülne meg az elkerülő egy-egy szakasza.
Mint ismert, az M35-ös autópálya Berettyóújfalu felé megtörtént továbbépítésével a nyugati oldalról teljesé vált az elkerülő út. A déli irányból érkező autósok Mikepércset elhagyva a déli elkerülőn, azaz a 481-es főúton fel tudnak hajtani az autópályára, onnan lehet menni Budapest felé, de ki lehet nyugatra hajtani a 4-esen, a 33-ason, valamint észak felé, a 354-esen Debrecent megkerülve elérhető a 4-es főút Nyíregyháza felé tartó ága.
A keleti elkerülő megépítésével a elsősorban a 471-es (Hajdúsámson, Nyíradony, Nyírbátor, Mátészalka) és a 48-as főút (Vámospércs, Nyírábrány, nyírábrányi határátkelő) felé tartó forgalom alól mentesülhetne a város.
Papp László a D2030 program bemutatásán tavaly nyáron azt mondta, hosszú távon nem is egy elkerülőt terveznek a város keleti felére, hanem kettőt, egy belsőt és egy külsőt is.