Fűnyírástól közlekedésig: további finomhangolásra készül a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója
Szerző: Dehir | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.12.06. 08:20 | Frissítve: 2019.12.06. 16:32
Debrecen - Nagy a mátrix, sok területet fedünk le, mondja Kocsik-Marossy Virág, aki a tagvállalatok még hatékonyabb együttműködésében (is) látja a jövőt.
Néhány hét híján egy éve állt munkába a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. A 2019-es esztendő igen eseménydús és eredményes volt a holding szempontjából. Erről beszélt a Debrecen Televízió Közügy című műsorában Kocsik-Marossy Virág.
Kocsik-Marossy Virág
Az cél az, hogy stratégiát építsünk a Vagyonkezelő tagvállalataival, mondta el bevezetésképpen a vezérigazgató.
- Egy házat kell elképzelnünk magunk előtt, ahol a tető a Debrecen 2020/2030-program, amelyben a város stratégiája helyezkedik el. A házunknak a falait a Vagyonkezelő jelenti tartószerkezetként, ezeken belül a tagvállalatok adják a ház karakterét.
Több pillért határoztunk meg magunknak – ezek a vagyonkezelés, az innováció és a szervezetfejlesztés. Törekszünk a vagyon növelésére, ezért nagy hangsúlyt fektetünk az értékesítés területére – fogalmazott Kocsik-Marossy Virág.
- Az innováció elengedhetetlen ahhoz, hogy kielégítő szolgáltatást nyújtsunk a város lakosságának és az ide települő befektetőknek. A szervezetfejlesztés alatt pedig az utánpótlás nevelése, a szakemberek megtartása és az elégedettség értendő.
Kocsik-Marossy Virág elmondta: a holding összességében jól teljesített ebben az esztendőben, és ez elmondható külön-külön a tagvállalatokról is.
A Vagyonkezelő adózás előtti eredménye közel másfél milliárd forinttal meghaladja a tervet. Ennek a hátterében az AKSD osztalékfizetése áll, illetve a Déli Ipari Park fejlesztése érdekében telekértékesítések történtek – így aztán az eddig már ismert cégek mellett a közeljövőben hallani fogunk majd új neveket is. „Tovább haladunk, hogy az ipari park minősítést meg tudjuk szerezni” - tette hozzá a vezérigazgató.
A köz- és ügyfélszolgálat első lépéseit is megtették az idén. Az e-számla befizetés már korábban is létezett, de még nem megfelelő a kihasználtsága. A Hőszolgáltatónál próbálták az e-számla befizetések számát növelni, az ottani tapasztalatokat felhasználva lépnek majd tovább 2020-ban.
A cél a közös ügyfélszolgálat kialakítása a Vagyonkezelő tagvállalatainál
– előbb online módon, majd ténylegesen is, azok számára, akik személyesen szeretnének ügyeket intézni. De természetesen igyekeznek az idő előrehaladtával az online ügyintézés arányát növelni.
Ami pedig az innovációt illeti, a Déli Ipari Park fejlesztése is ebbe a kategóriába tartozik, hangsúlyozta a vezérigazgató. Hiszen például a tömegközlekedés megszervezését is öt-tíz éves előregondolkodással alakították ki. Továbbá egyfajta szolgáltatóközpontot is létre kell hozni ott, hogy a dolgozóknak ne kelljen beutazni a város belsejébe akár egy menüért, vagy postai ügyintézést. A hosszú távú tervek között szerepel belvároson kívüli parkolók kialakítása is – természetesen az ehhez igazított tömegközlekedéssel.
Kocsik-Marossy Virág arról is beszámolt, hogy létrejött az ipari parkokat üzemeltető cég és szintén jó hír, hogy üzemben tartási szerződéseket írtak alá az új befektetőkkel, garantálva a hosszú távú működést – ez vonatkozik többek között a fűnyíráson át a kamionok által megrongált utak karbantartásig sok mindenre. „Nagy a mátrix, sok területet fedünk le”, fogalmazott a szerteágazó működésükkel kapcsolatban.
A vezérigazgató a holding tagvállalatainál bekövetkezett személyi változásokkal kapcsolatban elmondta: ez is a szervezetfejlesztés része, hiszen mindig vannak olyan területek, ahol lehet javítani. Úgy véli, van egy-két olyan cég, ahol a váltással előremutató változásokat lehet elérni.
Megpróbálják megtalálni azokat a területeket, ahol a tagvállalatok még hatékonyabban tudnak együttműködni, akár költséget csökkentve, akár a folyamatokat javítva.
A már értékesített Forest Offices irodaházzal kapcsolatban Kocsik-Marossy Virág elmondta: folyamatosan együttműködnek az új tulajdonossal, mert szeretnék, ha „minél előbb életre kelne”. Vannak már aláírt szerződések bérlőkkel, de neveket egyelőre – hozzájárulás hiányában – nem lehet említeni.
Ami pedig a jövőt illeti, Kocsik-Marossy Virág rámutatott: januárban a tagvállalatokkal már az „akciószintű terveket fogják összerakni”. A Déli Ipari Park kialakítása, az ügyfélszolgálat kialakítása, a tömegközlekedés optimalizálása – ezek a rövid távú tervek. Távlati értelemben pedig „proaktívnak kell lenni”, hiszen a vezérigazgató szerint a kezdeményező felfogás elvárás a város részéről.
- A holding jól működő rendszer Debrecenben – csak a finomhangolások hiányoztak, illetve hiányoznak, ezen dolgozunk – fogalmazott egyéves tapasztalatait összegezve Kocsik-Marossy Virág.
A teljes beszélgetés megtekinthető itt:
HOZZÁSZÓLÁSOK (1)
Ernoke
"Nagy a mátrix .. proaktívnak kell lenni ". Mekkora hasbaakasztós dumák. Javaslom a kezdeményezze a lakótelepen a parkoló autók számára a beállást segító fehér vonalak megújítását, mert az utóbbi években ez nem nagyon sikerült. Össze-vissza állnak az autók, sok a kihasználatlan hely. Meg kell szervezni a Nemzeti Útfelfestési Ügynökséget. Hajrá!