Faültetéssel hívja fel a figyelmet a túlfogyasztás veszélyeire egy debreceni bolt
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.11.23. 10:50 | Frissítve: 2020.11.23. 11:05
Debrecen - A népszerű, ám fogyasztásra ösztönző Black Friday helyett egy új kezdeményezéssel Green Friday-t terveznek, ami reményeik szerint hosszú távra és nem csak egy napra szól majd. Óriási árengedmények helyett a bevétel jelentős százalékából faültetésbe kezdenek, az élhetőbb város, bolygó érdekében.
A Black Friday kampányok mindenki számára jól ismertek: a karácsony előtti időszak klasszikusan dúskál az akciókban, a leárazásokban, a fogyasztásra ösztönző hirdetésekben. A debreceni Mamami boltja idén azonban valami egészen mással várja vásárlóit.
Illusztráció (Fotó: Kandert Szabolcs)
„Az első gondolatunk boltként a Black Friday kapcsán mindig is az volt, hogy kötelező megfutnunk ezt a kört is. A vevők, a mi vevőink is, várják, hogy kedvezményeket kínáljunk nekik a novemberben tartott USÁ-ból jövő fekete pénteken, nekünk azonban örök rossz érzés is párosult hozzá” – mondta Tatár Mariann, a Mamamibolt tulajdonosa.
Hozzátette, egyrészt kis cégként nem feltétlenül engedhetik meg maguknak az óriási kedvezményeket, másfelől az ilyen megmozdulások szerinte „értelmetlen fogyasztásra is sarkallhatnak”.
A Mamamibolt nemrég kapta meg a Fenntartható Debrecen díjat a természetes környezetének megóvása, a környezettudatos szemlélet kialakítása érdekében kiemelkedő munkájáért a várostól.
Folytatva ezt a több mint 10 éve végzett tevékenységet most újabb lépéssel igyekeznek tenni a bolygóért.
„A frusztrációnk éppen emiatt egyre növekedett a Black Friday kapcsán. Most, 2020-ban, ennek a végtelenül zűrös évnek a végén pedig úgy döntöttünk, nem tudjuk ezt ebben a formában csinálni. Idén végre ki mertünk állni magunkért, a nálunk dolgozó családokért, a környezetért, a fair kereskedelemért, és új útra léptünk” – mondta Tatár Mariann.
De mit jelent ez az új út? Milyen reformok mellett válhat a Black Friday zöld ünneppé?
Mint a bolt tulajdonosa rámutatott: a mamami a kezdetektől a bolygó megőrzéséért dolgozott, most pedig úgy döntöttek:
a nagyszabású akciók helyett inkább a Föld javára fordítják azt, amit kedvezményként ajánlanának a vásárlóknak.
„Mi a jövőben hiszünk, a gyermekeink jövőjében, az pedig hosszú távon semmiképpen nem a pár százalékkal leárazott pelust jelenti, hanem a környezetünk regenerálódását, a Föld pusztulásának megállítását. Mivel ennek a célnak az egyik legjobban megragadható eszköze a faültetés, így ez a tervünk idénre és ha jól sikerül, hosszabb távon is” – hangsúlyozta.
A Mamami bolt november 27-ei teljes bevételének 20 százalékát faültetésre fordítja.
HOZZÁSZÓLÁSOK (1)
Molnár Ferenc
Végre egy felajánlás, amikor az üzleti haszonból a köz javára fordítanak, és nem közpénzből a saját javukra. Tessék követni!