Befektetők, munkahelyek, turizmus: mit hozhat Debrecennek a repülőtér fejlődése? – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.12.15. 13:55 | Frissítve: 2015.12.16. 11:24
Debrecen - A Wizz Air bázisreptere lesz a debreceni légikikötő, ahonnan a Lufhansa is járatot indít. A repülőtér fejlődése téma volt a parlamentben is.
Mint ismert, múlt hétfőn jelentették be, hogy 2016. április 11-jén a Lufthansa menetrend szerinti repülőjáratot indít Debrecen és München között. A járatok hétfőn, szerdán és pénteken közlekednek majd egész évben.
Az új desztináció téma volt a parlament keddi ülésén is. Halász János debreceni fideszes országgyűlési képviselő, a kormánypárti frakció szóvivője Debrecen-München közvetlen légi járat! Mit jelent az új járat Hajdú-Bihar megye és Kelet-Magyarország számára? címmel interpellálta a nemzeti fejlesztési minisztert.
Halász János felidézte, hogy sok akadállyal kellett megküzdeni Debrecenben ahhoz, hogy újból megnyithassa kapuit a debreceni repülőtér, mely az első Orbán-kormány idején válhatott nemzetközi légikikötővé. Mint mondta, Debrecen városa felismerte a reptérben rejlő gazdasági lehetőségeket, ezért folyamatosan fejlesztette azt. Halász János szerint a Fidesz újból kormányra kerülése után kapott új lendületet a repülőtér fejlődése. Míg 2011-ben mindössze 19 ezren vették igénybe a légikikötő szolgáltatását, addig 2014-ben már 145 ezres volt az utasforgalom, s idén várhatóan a 180 ezret is el fogja érni, azaz csaknem megtízszereződött.
A képviselő kiemelte, a további növekedésre jó lehetőséget ad, hogy a világ egyik legnagyobb légitársasága, a Lufhansa áprilistól rendszeres járatot indít Debrecen és München között, ami remélhetőleg segíteni fogja a régió fejlődését. Halász János hangsúlyozta, hogy Debrecen városa stratégiai partnerével, a Xanga cégcsoporttal az elmúlt években összesen hétmilliárd forintot fordított a repülőtér fejlesztésére, mely szerdán már a Wizz Air bázisrepülőtere lesz.
Halász János szerint forgalom- és utasszámnövekedés mellett a repülőtér a gazdaságra és a munkahelyteremtésre is kedvezően hatott, olyan cégek telepedtek meg a városban, melyek több száz, több ezer embernek adnak munkát. Remények szerint a reptér ugrásszerű fejlődése még több céget csábít majd a városba, mellyel nem csupán a munkahelyek száma nő, hanem a helyiadó-bevétel is, így az életminőséget javító fejlesztésekre is több pénz jut. „Ezt nevezhetjük példás fejlesztésnek, ahol az igazi győztesek a debreceniek, a magyar adófizető polgárok” – zárta interpellációját Halász János.
Az elhangzottakra a nemzeti fejlesztési miniszter nevében Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár reagált. Kiemelte, hogy a légikikötő fejlesztésére fordított energia meghozta az eredményt, a repülőtér nem csupán Debrecen, hanem a megye és egész Kelet-Magyarország egyik gazdasági központja.
Tasó László felidézte, hogy a reptér charterjáratokkal kezdte el működését. „Ma már egészen más a helyzet, debreceniként pontosan tudhatja, hogy milyen fontos állomások következtek be az elmúlt években, s azt is pontosan tudja, hogy ezek az állomások csak bemelegítést jelentettek” – mondta az államtitkár Halász Jánosnak.
Tasó László beszélt arról, hogy az elkövetkező években az utasszám folyamatos növekedésére számítanak a debreceni reptéren, 2020-ra a várakozások szerint évente egymillióan használják majd a légikikötőt. Véleménye szerint így Debrecenre és a térségre is egyre nagyobb figyelem jut majd, érkezhetnek a befektetők, erősödhet a turizmus.
„Úgy néz ki, hogy Debrecennek ez a bemelegítő korszaka a végéhez ér, és felmennek a centerpályára Magyarországgal együtt. Olyan küzdelmeket tudnak majd megvívni a további fejlődés érdekében, melyek kedves és kellemes küzdelmek lesznek” – hallhattuk az államtitkárt. Tasó László hozzátette, hogy a debreceni repülőtér lehetőségeiért Kárpátalja, Erdély és a Felvidék, valamint az ottani repülőterek is versenyben lesznek, de ezek szerinte egészséges versenyhelyzetek.
Halász János elfogadta a választ, ugyanakkor hozzátette, hogy szükség van a repülőtéren egy új műszeres leszállító rendszerre, mely a jelenlegi 800 méterről 250 méterre hozza le automatikusan a gépeket, így a repülésbiztonság nőne. Ezzel kapcsolatban a képviselő egyeztetést kezdeményezett az államtitkárral.
Dehir - A parlamentben is téma volt a debreceni reptér fejlesztése
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)