Hosszú körlevelek helyett mobilra küldött posztokkal érhetik el a cégek munkavállalóikat
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.03.12. 08:05 | Frissítve: 2020.03.12. 08:30
Debrecen - Erről az innovatív megoldásról beszélt a Debrecen Televíziónak Barathi Tamás, a Blue Colibri International Kft. ügyvezetője.
Zsebre vágjuk a munkavállalói élményt! – ez a szlogen a Blue Colibri International Kft. alapelve. A napokban Debrecenben rendezték meg a HR-festet, ahol a cég alapító ügyvezetője is előadást tartott innovatív megoldásaikról. Barathi Tamás a rendezvényről és a szakma jövőjéről, korszerű ötleteikről beszélt a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
Fotó: Blue Colibri International Kft.
Barathi Tamás elmondta, akár az új munkavállaló első vagy sokadik napját, akár a vállalati életet, a közösséget nézzük, mindig a hatékony belső kommunikáció, vagy éppen annak a hiánya befolyásolja a munkavállaló mindennapjait. Mint fogalmazott, ők ezen próbálnak segíteni, főként olyan környezetben, ahol a munkavállalók többségének nincs céges e-mail címe, nem ülnek egész nap online környezetben – épp ezért nehéz őket megszólítani, informálni.
- Azt a megoldást választottuk, hogy használjuk a munkavállaló zsebében lévő eszközöket, és készítsünk egy olyan platformot, amit a saját telefonjukon tudnak használni,
és ott kaphatnak a vállalat vezetőitől, a közvetlen feletteseiktől vagy akár egy munkavállalótársuktól információkat, kérdéseket, adhassanak visszajelzéseket, ott tudjanak elolvasni fontos dokumentumokat, vagy tudjanak jelentkezni akár egy vállalati eseményre is – emelte ki Barathi Tamás.
Az ügyvezető fontos problémának nevezte, hogy a munkavállalóik nagy részét nem érik el e-mailen keresztül: vagy azért mert nincs nekik, vagy nem nyitják meg a körleveleket. Azt tapasztalták, hogy az emberek megszokták, hogy rövid, célzott értesítéseket kapnak, és a munkavállalók is ezt követelik meg: nem hosszú hírleveleket szeretnének olvasni.
- Ezek a rendszerek sokkal hatékonyabbak – emelte ki, majd hozzátette: így az adminisztrátorok is látják, ki nyitotta meg, ki mit jelzett vissza az adott információra.
Barathi Tamás arról is beszélt, hogy sok vállalatnál végeztek felméréseket a munkavállalók körében, és azt tapasztalták, hogy célzott kommunikációval javítható a munkavállalói morál és a teljesítmény is.
- Ha egy új munkavállaló érkezik a céghez nagy reményekkel, hogyan tudjuk segíteni az ő integrációját, az első napját, hetét, hónapját, hogyan kap gyorsan információkat, hogyan tud elérni kollégákat, hogyan kaphat vagy adhat visszajelzést.
Ezekkel a modulokkal nagy arányban javítható az elégedettség és az elkötelezettség is, és ez kihat a későbbi munkavállalói életciklusszakaszokra is
– hívta fel a figyelmet az ügyvezető.
Mint mondta, a munkájuk része az is, hogy felépítsék ezt az új csatornát, a régiről áthelyezzék a tartalmat – nem kopizva, hanem átszabva az új felületre.
- Nem kell hosszasan bevezetni, köszönteni, véghez vinni egy hosszabb kommunikációs ívet, hanem nagyon rövid, nagyon gyors tájékoztatást adni. Egy posztot, mint amit ki szoktunk tenni bizonyos social media felületekre is
– magyarázta.
A teljes beszélgetés az alábbi videóban tekinthető meg:
HOZZÁSZÓLÁSOK (2)
Debreceni Polgár
Social Media mintájára kialakított kommunikáció! Ezzel nekem csak az a bajom, hogy ha már a kollégámhoz sem tudok átmenni a másik irodába, hanem telefonon pittyegek neki, akkor azt már régen megette a fene. Ez azokon a helyeken valósítható meg, ahol nincs ügyfélforgalom, nincs semmi, csak begubózott a saját kis fakkjukban üldögélő, ebédszünetben éppen felálló dolgozók, akik azt sem tudják, hogy Juliska mikor érkezett a céghez, bár megkapják a telóra hogy ott van, de amúgy meg sosem beszélnek vele egy értelmes szót sem. A jövő a virtuális kapcsolatoké. Az ember kihal, mert nem lesz képes a reprodukcióra.
Kot Nyeles kitiltva
Amit csak 10-20 mondatban lehet leírni értelmesen, ott mindegy, hogy emailben vagy mobilra küldik ki, az 10-20 mondat lesz, ellenben pár szóban leírva értékes információ vész el. Mindemellett emailben sem kell regényeket írni - pontosan ugyanazt el lehet ott is küldeni, mint amit mobilra. Szóval ebben (a közlemény rövidségében) semmi innováció nincs. Az a vállalat amúgy, amelyik a munkavállalóinak egy nyamvadt email címet, postafiókot nem tud vagy akar létre hozni, az annyit is ér - ott már nem a belső kommunikáció platformjával lesznek a gondok...