Kisebb tányérok miatt is lehetünk egészségesebbek, mondták a Debreceni Egyetemen – videóval
Szerző: Pinczés Mariann | pinczes.mariann@mcdb.hu Közzétéve: 2019.04.17. 14:25 | Frissítve: 2019.04.17. 17:19
Debrecen - Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferenciát rendeztek Debrecenben, aminek célja a fogyasztói magatartás megváltoztatása.
Az Egészségügyi Világszervezet legfrissebb adatai szerint a betegségeknek több, mint 40 százaléka szoros összefüggésben van a táplálkozással. A férfiak csaknem 70, a nők több, mint 60 százaléka túlsúlyos, és minden ötödik ember elhízott.
Ez gyakran vezet szív-és érrendszeri betegségekhez, diabéteszhez és különböző tumoros megbetegedésekhez. A szakemberek szerint Magyarországon tízből négy ember nem fordít gondot az egészséges táplálkozásra.
- Hajlamosak vagyunk többet enni, kényelmi, félkész ételeket fogyasztani. Sokszor feleslegesen sok kalóriát viszünk be a szervezetünkbe és kevésbé figyelünk arra, hogy például zöldségeket, gyümölcsöket együnk - hangsúlyozta Bánáti Diána, a Debreceni Egyetem Táplálkozástudományi Intézetének egyetemi tanára.
A 20. századi orvoslás fő célja a betegségek gyógyítása volt. Ma már a szakemberek a megelőzésre helyezik a hangsúlyt.
A fogyasztók magatartását sokféleképpen lehet befolyásolni. Ebben nagy szerepe van a 21. századi táplálkozásmarketingnek.
- Ha kisebb tányérokat alkalmaznak az étterem tulajdonosok, akkor ezekből a fogyasztók kevesebbet fognak fogyasztani, mert az ételadagot a tányérukon többnek fogják érezni. Ez pedig kisebb fogyasztáshoz vezethet - mondta el példaképpen Szakály Zoltán, a Debreceni Egyetem Marketing és Kereskedelem Intézetének igazgatója.
A 13. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencián orvosok, dietetikusok, élelmiszeripari szakemberek, egyetemi kutatók tartottak előadásokat a Nagyerdei Stadionban. A szakemberek közös célja az élelmiszer-fogyasztók szemléletformálása.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)