Tasó László: a kormány béremelést tervez a közlekedési dolgozóknak
Szerző: Kababik László | kababik.laszlo@dtv.hu Közzétéve: 2016.10.18. 13:25 | Frissítve: 2016.10.18. 15:44
A közlekedési ágazat húzóágazata Magyarországnak. Csak közútfejlesztésre csaknem 2500 milliárd forintot fordít ebben az uniós ciklusban a kormány - ezt mondta Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Nemzeti Közlekedési Napok megnyitóján Debrecenben. Az eseményen Dávid Ilona a MÁV elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy olyan fejlesztéseket akarnak végrehajtani, ami után egyre több ember választja majd autó helyett a vasúti közlekedést.
- A közlekedési ágazat az a húzóágazata Magyarországnak – jelentette ki Tasó László a Nemzeti közlekedési napok nyitórendezvényén Debrecenben, A közlekedéspolitikáért felelős államtitkár bejelentette, hogy béremelést terveznek a közlekedési dolgozóknak. Hozzátette: Magyarországon 2022-ig csak a közúti fejlesztésekre csaknem 2500 milliárd forintot fordítanak, aminek a felét magyar költségvetési forrásból fedezik. Fontos, hogy minden beruházás időben megvalósuljon, mert ez is szükséges a gazdaság növekedésének fenntartásához.
- Minden térségben vannak fontos beruházások, hiszen Magyarország kormánya úgy döntött, hogy arányosan próbálja fejleszteni a térségeket. Reményeink szerint ebben az is benne lesz, hogy a leszakadó térségek és a nagyobb hátránnyal küszködők azért mégiscsak többletforrásokat fognak kapni majd a közösségi forrásainkból – hallhattuk Tasó Lászlót.
A közlekedési napok megnyitóján Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy azon dolgoznak, hogy minél nagyobb piaci részesedést szerezzenek a közösségi közlekedésben. Nemzetközi szinten pedig a Selyemút újjáépítése a céljuk, ami lehetővé teszi, hogy Kínából akár 12 nap alatt Európába érjen az áru. A vezérigazgató a hazai beruházások kapcsán kiemelte, ahol a fejlesztések befejeződtek, 15-20 százalékkal nőt az utasok száma. A 100-as vonalat - ami érinti Debrecent is – továbbfejlesztik, így akár 160-nal is közlekedhetnek majd a vonatok.
- Építhetünk mi bármennyi autópályát ha csak 130 kilométer/órával haladhatunk rajta. A távolsági közlekedésben akkor lesz igazán versenyképes újra a vasút a menetidő tekintetében, ha 160-nal közlekedhetnek majd a vonatok. A következő néhány évben ez a fő feladat, és nagyon reméljük, hogy ennek a programozási ciklusnak a végére minden megvalósul - mondta Dávid Ilona.
A hetedik Nemzeti közlekedési napok megnyitóját követően összesen tíz szekcióban dolgoznak majd a szakemberek. Ezeken vitatják meg az időszerű szakmai kérdéseket és az ágazat eddig elért eredményeit, valamint a jövő feladatait.
Dehir - Nemzeti közlekedési napok Debrecenben
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)