Komoly vizsgálatok alapja lehet a Debreceni Egyetemen az E-sport
Szerző: Unideb.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2017.09.20. 10:18 | Frissítve: 2017.09.20. 10:47
Debrecen - A számítógépes játékok segítségével vizsgálnák meg az agyműködést, az eredményeket akár a különböző idegrendszeri betegségek gyógyításánál is lehetne majd hasznosítani.
Az e-sport egyre nagyobb térhódítását jelzi, hogy a 2024-es olimpia rendezéséért pályázó Los Angeles-i szervezők szeretnék, ha az ötkarikás játékokon is megjelennének valamilyen formában a számítógépes játékok. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán is figyelemmel kísérik az e-sport fejlődését. Tantárgyat indítottak, illetve egy kutatócsoport is alakult, amely a Nemzeti E-sport Portfólió és Stratégia dokumentum mentén interdiszciplináris kutatásokat folytat, az újabb lépést pedig az e-sport szakosztály létrehozása jelenti, amelynek a DEAC biztosítja a működési keretet.
- Az egyetemi e-sportélet és az e-sport mint versenysport fejlesztése mellett az volt a célunk, hogy még jobban összekapcsoljuk az interdiszciplináris egyetemi kutatásokat az elektronikus játékokkal – tájékoztatott Szabó József szakosztályvezető, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet egyetemi docense.
A szakember kifejtette: a neveléstudomány kutatói számára is érdekes a téma, hiszen a 10-12 éves gyerekek 60-70 százaléka már rendszeresen játszik ezekkel a játékokkal, így azt vizsgálják, hogy melyek a legnépszerűbbek, miért éppen azokat kedvelik a játékosok, milyen képességekre van hatással a játék, a kutatás eredményeit pedig a pedagógiában, neveléstudományban hasznosítanák.
- Az a feltételezésünk, hogy a számítógépes játék az emberi agyműködéshez nélkülözhetetlen „szellemi táplálék” legrendezettebb, legkifinomultabb formája. Így az a cél, hogy megmérjük annak az információtartalmát. Különböző korosztályoknál, illetve játékosoknál is megvizsgálnánk, hogy milyen hatással van az emberi agyra az e-sport – magyarázza Bátfai Norbert, az Információ Technológia Tanszék adjunktusa.
A DEAC-Hackers kutatási vezetője hozzátette: az e-sport az informatikán túl, többek között az orvos- és egészségtudomány hasznára is válhat, hiszen ha mérhető a számítógépes programok hatása, akkor azt az orvosok is tudják hasznosítani a különböző idegrendszeri betegségek gyógyításánál.
A DEAC-Hackers gamerei a tervek szerint a hétvégén már versenyeznek is League of Legends-ben, a mérkőzést élőben lehet majd követni a csoport Twitch-oldalán.
A témában további részleteket itt lehet olvasni.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)