Hogyan ne legyünk szinglik? És a férfiak tényleg érzéketlen parasztok?
Szerző: Zsupos Ágnes | zsupos.agnes@debrecenradiofm95.hu Közzétéve: 2016.02.21. 09:04 | Frissítve: 2016.02.22. 08:16
Debrecen – Dakota Johnson, a Szürke ötven árnyalata sztárja máris megpróbál kibújni a skatulyából ezzel az új filmjével. Kritika.
Ki az a Christian Ditter, és miért akarja porig alázni a női nemet? A rendező legújabb filmje, a Hogyan legyünk szinglik? éppen arra nem ad választ, hogyan vészeljük át azt az időszakot, ami a szakítás és az újabb szerelem felbukkanása között van.
Ditter egészen 2014-ig felejthető filmeket rendezett. Aztán jött az Ahol a szivárvány véget ér. Cecelia Ahern rendhagyó stílusban és szokatlan formában íródott romantikus regényéből készült az adaptáció, amivel Ditter kitörhetett volna a rendezői homályból. Most olyan színészeket sikerült szerződtetnie, mint Dakota Johnson, akit a nézők garantáltan fel fognak ismerni a tavalyi erotikus-romantikus film főszerepe miatt. Rebel Wilson (Tökéletes hang), Leslie Mann (Apafej, Megint 17), vagy az egyre többet foglalkoztatott Anders Holm, aki legutóbb A kezdő című filmben Robert De Niro oldalán játszhatott. Arról nem is beszélve, hogy Drew Barrymore volt az alkotás egyik producere. Nem sikerült élni a lehetőségekkel.
A történet szerint New York tele van magányos szívekkel. Itt kell megtalálnia egy szerencsétlen szakítás után Alice-nek (Dakota Johnson) az igazit. Mikor láttunk utoljára New Yorkban élő szingli nők drámájáról készült vígjátékot? Már a témaválasztás is elképesztően eredeti. De ahogy a filmben is elhangzik: a párkeresés milliókat érint a városban, és nem egyszerű feladat. A film randik, megcsalások, viszonyok világán szeretne végig kalauzolni. A férfiakat elesett, böte kappanokként, vagy érzéketlen parasztokként mutatja be. A nők négy archetípusa pedig mind úgy beszél a modern világ asszonyairól, mintha szánalmasak és tehetetlenek lennének. Alice ráeszmél a történet közepén, hogy kapcsolatfüggő, és kézzel-lábbal keresi maga mellé a férfitársat, mert nélküle nem tudja lehúzni a ruha cipzárját, illetve képtelen beállítani a tévén a spanyol feliratot. Az utcában lakó lány pedig egy számítógépes programmal keresi az igazit, és ráadásul túl extrém elvárásai vannak.
Rajtuk kívül még Robin (Rebel Wilson) a kilógó láncszem, aki olyan nőt testesít meg, aki valószínűleg nem létezik. Olyan érzése van a nézőnek, mintha csak azért került volna bele a filmbe, hogy megalázó viccet csináljon a testalkatából. Egyébként ő korunk egy olyan színésznője, akinek a pénzért semmi sem ciki. Szívesen megalázkodik, autók tetejére ugrál, előnytelen ruhákba bújik ha a készítők szerint éppen a kivillanó hurkák önmagukban is viccesek lehetnek. (Nem azok.) Az általa készített filmek helyett ajánljuk inkább Mellissa McCarthy Szívek szállodája óta készült alkotásait, amikben egyáltalán nem bántó a plus-size komédia női változata.
Alice nővére, Meg (Leslie Mann) az egyetlen, aki valós problémákat boncolgat. Ő egy középkorú orvos, aki mesterségesen esett teherbe. Megismerkedik egy fiatal sráccal, és képtelen ledobni magáról a frusztrációkat és a félelmeket. Az ilyenkor felmerülő sztereotípiák azok, amelyeket le kell küzdenie egy nőnek, és félig-meddig az általa megformált karakter vívódásával el is jut az információ a mozizóig. Vajon elhagy majd egy fiatalabbért? Nem korai még rápakolni az apaság terhét? Elviseli majd a munkatempót? Az alkotás egyetlen üde színfoltja a kettőjük tiszta szerelme, és egyben évődése a társadalmi normákkal szemben.
A többi szálon a beteljesülések félbemaradnak, hamiskásak és nehezen hisszük el, hogy tényleg az az igazi, akit végül választanak a lányok. Ha egyáltalán választanak. Döntéseik elképesztően logikátlanok, amitől mind idiótáknak tűnnek. Az üzenet tehát, hogy nem szabad egyedül maradni, mert a nők életképtelen amőbák a férfiak nélkül. A vállalhatatlanul ócska viccek mellett pedig felhívjuk a figyelmet arra, hogy a film egy hatalmas plágium. A Szex és New York minden női archetípusa jelen van. Carrie hajtja a nagy Ő-t, de sosem találja. Charlotte még azelőtt esküvőt szervez, hogy lenne rá jelentkező. Miranda a karrieristaélet közepén mégis csak anya szeretne lenni. Samantha pedig nagy férfifaló. Tessenek megkeresni az azonos párokat. Ez lesz a film egyetlen szórakoztató része.
A filmet az Apolló moziban Ön is megnézheti: február 24-ig 20 órától. Apolló mozi, Miklós u. 1. Tel.: +36 (52) 417847, email: info@fonixinfo.hu. A pénztár nyitva hétfőtől vasárnapig: 12.45–20.45 óra. Jegyek: 2D normál – 860 Ft, 2D gyermek/diák – 760 Ft, 2D csoportos (20 fő felett) – 660 Ft, 3D normál: 1090 Ft, 3D gyermek/diák – 990 Ft, 3D csoportos (20 fő felett) – 890Ft.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)