Debrecenben színházrajongókká válhatnak a diákok is – videóval
Szerző: Nádasdi Anikó/Dehir.hu | nadasdi.aniko@mcdb.hu Közzétéve: 2018.05.30. 18:13 | Frissítve: 2018.06.01. 20:12
Színház az osztályteremben. A Csokonai Ifjúsági Program első osztálytermi előadását, a Verona 1301-et már száz intézményben láthatták a középiskolások. A Rómeó és Júlia történetét alapul vevő interaktív darab módszereket kínál a pedagógusoknak a drámatanításra, a tanulóknak pedig amellett, hogy segítséget ad az érettségihez, bevonzza őket a színházba.
A Csokonai Ifjúsági Program első osztálytermi előadása Shakespeare Rómeó és Júliáját dolgozta fel középiskolások számára. A Verona 1301 című darab eddig 100 osztályteremben vendégeskedett. A színészek számára ez a fajta szereplés kihívás, mert pedagógusként is helyt kell állniuk.
Edelényi Vivien színész szerint nemcsak a gyereknek adnak különleges élményt a tantermi előadások, hanem nekik alkotóknak is, hisz intim térben játszanak, ahol rögtön érzékelhető a gyerekek reakciója.
- Rögtön érzem, hogy ez hogyan hat rájuk. Aztán azt is elkezdtem élvezni, ahogy jobban bele merem engedni magam ebbe a dologba, hogy most már tényleg az lett a cél, és az lett a legfontosabb, hogy a gyerekekig eljussak – hallhattuk Edelényi Vivien színművészt.
A jubileum kapcsán Komolay Szabolcs alpolgármester kiemelte: a program bizonyítja, mennyire fontos és eredményes a művészettel való nevelés.
Mintaprojektet készít az ifjúsági programmal a Csokonai Színház – mondta az alpolgármester. A tantermi előadások szervezett keretek között nyújtanak olyan élményt, amellyel megvalósulhat a színházi nevelés, érzékenyítés, másrészt a produkciók sok diákot tesznek színházlátogatóvá. Kiemelte azt is, hogy a művészettel nevelés a digitalizált világban különleges élmény, egyedi módon képes hatni a fiatalokra.
Komolay Szabolcs ígéretet tett arra is, hogy a város támogatni fogja az ifjúsági programot a jövőben is.
Gemza Péter művészeti vezető arról beszélt, milyen nagy utat jártak be a színészek, hiszen elsőként meg kellett ismerkedniük magával a műfajjal, annak metodikájával és csak azt követően kezdődhettek az előadások próbái.
Gemza Melinda, a Csokonai Ifjúsági Program vezetője azt emelte ki, hogy évről-évre tudatosan építették a CSIP repertoárját. A Verona, 1301 a középiskolás korosztályt szólította meg, a Jeruzsálem az általános iskola felső tagozatos diákjai számára készült, míg idén az alsó tagozatosokra esett a választás A Kékbolygó története című előadás elkészítésével. Hangsúlyozta azt is, hogy nagy vállalás és folyamatos tanulás a program a színészeknek, hisz tapasztalataik alapján Cziboly Ádám és Bethlenfalvy Ádám konzulensekkel újra és újra hangolják az előadásokat. Ugyanakkor
komoly eredménynek tartja az előadások népszerűségét, amit az is mutat, hogy nem tudnak eleget tenni az iskolák meghívásainak.
A tájékoztatón elhangzott, hogy a pedagógusok több módszert is átvesznek, amiket az interaktív előadás során látnak, de nem csak ez az egy pozitív hozadéka van a programnak.
- A diákok részéről van egy közeledés. Azáltal, hogy ilyen közel kerülnek a színészekhez, és emberként vannak jelen közöttük, beszélgetnek velük, meg lehet őket szólítani, egyszeriben kíváncsivá teszi őket a színház iránt, a színész iránt, tehát jönnek az előadásokra - mondta Gemza Melinda, a Csokonai Ifjúsági Program vezetője.
A programban minden ifjúsági korosztály számára van darab. Az általános iskolásoknak szóló Jeruzsálem 50, A kék bolygó című előadás pedig már 40 előadást élt meg.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)