Mit lehet kezdeni egy izgalmaktól mentes thrillerrel?
Szerző: Magyar Evelin | magyar.evelin@dehir.hu Közzétéve: 2019.01.05. 12:00 | Frissítve: 2019.01.05. 12:06
Debrecen - A Mindenki tudja című filmnek elég megnézni az előzetesét: benne van minden, a csattanót meg kérdezzük inkább azoktól, akik beültek rá a moziba. Kritika.
Miért az a címe Asghar Farhadi Oscar-díjas rendező új filmjének, hogy Mindenki tudja, miközben senki sem tud semmit? Legalábbis a szereplők vég nélkül ezt hajtogatják: nem tudom, mit tegyek, szóljak a rendőröknek, ne szóljak a rendőröknek? És ennyiben ki is fulladnak a történesek, pedig a Penélope Cruz és Javier Bardem páros egy igazán tartalmas és feszes filmet ígért, kár, hogy az izgalmas jelenetek többségét már az előzetesben láthatjuk.
Mindenki tudja
Laura (Penélope Cruz) hazatér Argentínából spanyolországi szülőfalujába két gyerekével, s újra találkozik fiatalkori szerelmével, Pacóval (Javier Bardem). A nő testvérének esküvője viszont nagyon rossz fordulatot vesz, Laura lányát, Irenét ugyanis este elrabolják. Ki volt a titokzatos személy, aki elvitte a lányt, s mi lehetett az indítéka? Mindenki gyanúba keveredik, majd Laura férje (Ricardo Darín) is megjelenik...
Egészen hiteles a régi szerelem el nem múlásának finom ábrázolása a filmben: az életben nyolc éve házas színészpár tagjai között úgy izzik a levegő, akárcsak tíz éve a Vicky Cristina Barcelonában.
A film az ilyen apró rezdülések, összenézések, nagy titkok, szomorú kifakadások különös egyvelege. Lassan csordogál, az emberi lélekbe igyekszik belátást engedni: mennyire bízhatok a férjemben/feleségemben, mennyire ismerem a gyerekemet, a rokonaimat, hogyan tudok felülkerekedni a félelmeimen, hogy a legokosabb döntést hozzam meg nehéz helyzetben?
Ezeket a kérdéseket járja körbe a történet, mégis igencsak felületes marad: a semmitmondó és önismétlő párbeszédek helyett sokkal célszerűbb lett volna élő, részletgazdag dialógusokat tenni egy olyan filmbe, amelyben a legtöbb történés annyi, hogy emberek eszmecsért folytatnak.
Ne számítsunk jelentős, kiszámíthatatlan fordulatokra, vagy nagy homlokra csapásra, hogy atya világ, erre a végkifejletre és indítékra aztán nem számítottam. Feszes, izgalmakkal teli thriller helyett ugyanis egy különösen lassú tempójú drámát kapunk, amelyben nem kelt különösebben nagy feszültséget az, hogy kiderüljön, ki rabolta el a tinilányt. Ugyanis olyan kevés háttérinfót kapunk meg erről az olykor csendes, máskor nagy jeleneteket produkáló, titokzatos családról, hogy nem érezzük közel magunkhoz a karaktereket.
Mindenkinek vannak régi szerelmei, pár csúnya családi titka, miért pont ez a spanyol família volna sokkal izgalmasabb a többinél?
A Mindenki tudja azok számára lehet érdekes film, akik anyai mivoltukból fakadóan képesek átélni Penélope Cruz gyönyörű, sokszínű szenvedését. Ettől eltekintve viszont jóval kevesebbet nyújt, mint azt az előzetes alapján remélhettük.
A filmet szerzőnk az Apolló moziban látta. Apolló mozi, Miklós u. 1. Tel.: +36 (52) 417-847, e-mail: info@fonixinfo.hu. A pénztár nyitva hétfőtől vasárnapig: 12.45–20.45 óra. Jegyek: 2D normál – 990 Ft, 2D gyermek/diák – 890 Ft, 2D csoportos (20 fő felett) – 790 Ft, 3D normál: 1220 Ft, 3D gyermek/diák – 1120 Ft, 3D csoportos (20 fő felett) – 1020 Ft.
Kapcsolódó cikkek:Cím | dátum |
---|---|
A felnőtté válás elviselhető nehézsége | 2018.12.31 |
Ez a szilveszter sokkal durvábbat hoz, mint egy karcos másnaposság | 2018.12.27 |
Elvész a gyönyörű látványvilágban Aquaman | 2018.12.16 |
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)