Műveltség és versenyszellem Hajdúböszörményben
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2012.05.07. 21:03 | Frissítve: 2012.05.09. 10:08
Hajdúböszörmény – Művelt, befogadó és jól kommunikáló fiatalok vettek részt egy országos műveltségi csapatversenyen, melynek döntőjét Hajdúböszörményben rendezték meg.
Négy évvel ezelőtt indult el az a kezdeményezés, melynek az volt a célja, hogy modernebb formában népszerűsítse a szépirodalmi alkotásokat, hatékonyabb formákat alkalmazzon a kommunikációs nevelésben, az információfeldolgozásban. Erre azért volt szükség, mert az egyre gyakoribb diákvélemények nem éppen hízelgőek az irodalmi, és egyáltalán a humánismeretekkel kapcsolatban.
A kompetenciafejlesztő és tehetséggondozó programot a Veress Ferenc Szakképző Iskola három magyartanára, Kovácsné Komáromi Éva, Nagyné Fórizs Lenke, Varga Antalné indította útjára. A pedagógusok a műismeretre, megértésre alapoznak, sok-sok apró feladattal bevonják a 9-10. osztályos fiatalokat az értelmezés, befogadás élményt adó, személyiséget gazdagító folyamatába.
A diákok mindezt verseny formájában élték meg, ugyanis a hajdúböszörményi Veress Ferenc Szakképző Iskola idén is - már negyedik alkalommal - meghirdette a DIA-MOND országos műveltségi csapatversenyt, amin magyarországi szakközép-, szakképző és szakiskolák tanulói vehettek részt. A megmérettetésre ebben az évben 144 csapat, összesen 432 tanuló jelentkezett. A verseny döntőjét április 28-án rendezték meg Hajdúböszörményben, ahova a legjobb 19 csapat érkezett. A feladatok megoldására a döntőben már nem az internetet használták a három fős csapatokat alkotó fiatalok, hanem személyesen vettek részt a versenyen, ahol ezúttal már szóbeli fordulón is bizonyítaniuk kellett.
A diákoknak kisfilmet kellett készíteniük Sánta Ferenc Emberavatás című novellájának egy jelenetéből. Szintén alkotó módon értelmezték Ágh István Árokból jön a törpe című novelláját, mikor elkészítették és bemutatták a főszereplő életútját jelképező bőröndöt.
Az írásbeli fordulón is a szépirodalmi szövegekhez kapcsolt problémamegoldás és kreativitás volt a lényeg. Itt a versenyzők motívumkutatással, filmkritika írásával, totó kitöltésével találkoztak, de megjelentek a nyelvtani ismereteket, nyelvi játékosságot mérő feladatok is.
A verseny által azt akarták elérni a szervezők, hogy a kor elvárásainak megfelelően jól kommunikáló embereket, általános műveltségű fiatalokat neveljenek.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)