Európába visszatér a szegénység – jöhet az ázsiai modell
Szerző: MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2012.08.27. 14:20 | Frissítve: 2012.08.27. 14:20
Berlin – Stratégiaváltásról nyilatkozott az Unilever csoport európai igazgatója a Financial Times Deutschland hétfői számában.
Üzleti stratégiájának átértékelésére készteti az egyebek mellett a Knorr, Rama, Coral márkákról ismert óriásvállalatot a címben szereplő tény. Mint Jan Zijderveld az FTD-nek adott interjúban elmondta, azt az üzleti modellt akarják alkalmazni Európában, amit Ázsiában: drága prémium termékek helyett inkább kedvezőbb áron kis kiszerelésben kívánják árucikkeiket értékesíteni.
"Ha egy spanyol egy vásárláskor átlagosan 17 eurót költ, akkor nem tudok neki mosószert eladni a vásárlásra szánt összeg feléért" - jelentette ki Zijderveld.
Az ázsiai stratégiára vonatkozóan az igazgató megemlítette, hogy például Indonéziában 2-3 centért adnak kiscsomagolású samponokat és ezzel is egész jól keresnek. De már Spanyolországban és Görögországban, sőt Nagy-Britanniában is alkalmazzák ezt a módszert.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)