Veterán seregszemle a számok bűvöletében
Szerző: Kondor Gyula | info@dehir.hu Közzétéve: 2011.05.04. 09:03 | Frissítve: 2011.11.09. 15:46
Budapest – Az autózás 125, a Zsiguli 40, a Magyarországi Bogarasok Klubja pedig 20 éves – volt tehát mit ünnepelni az Oldtimer Expón.
Idén 125 éves az autózás, ez a jubileum egy máig működő gyártóhoz, a Mercedes Benzhez köthető. Nem csoda, hogy a 2011-es Oldtimer Expóra rengeteg járművel készültek a német autó rajongói. Az első autót, a Patenwagent csak makett formájában láthattuk, a Közlekedési Múzeum pedig egy század eleji csillagos metszetével érkezett a kiállitásra. Standot állitott fel a Mercedes Youngtimer Klub is, érdekes szinfolt volt a több évtizedes Mercik sokasága mellett a nemrég még szalonokban csillogó álomautókat látni.
A Zsiguli idén töltötte negyedik évtizedét Magyarországon. Külön érdekesség számunkra, hogy az első példányt a debreceni Merkur telepen adták át tulajdonosának. A Lada máig a legkedveltebb tuning autó hazánkban, ezt az is bizonyitja, hogy több, a széria állapottól jelentősen eltérő darabot állitottak ki. Emelett okot adhat az örömre, hogy egyre gyarapszik a veterán minősitéssel rendelkező Zsigák tábora. A Veterán Zsiguli Klub kiállitásán gyönyörűen restaurált autók sorakoztak.
A Magyarországi Bogarasok Klubja 20 éves fennállását ünnepelte az OT Expón. Hazánk legkedveltebb veteránjainak, a Bogaraknak tucatjait csodálhattuk meg. Volt itt a filmből ismert Herbie replika, különleges kabrió, az igazi nagy durranást azonban a Karmann Ghiák hozták. Ezek az autók jóval kisebb szériában készültek közismert társaiknál, ezért ritkán lát az ember ezekből szépen restaurált példányt.
Ennyiben nem merült ki a látnivaló. Ausztriából érkezett két aggastyán Bugatti, az egyik a saját lábán! Az expo ideje alatt mindkettőt beinditották tulajdonosaik a közönség nagy örömére. Rengeteg lengyel autót is láthattunk a Warsavától kezde kis-nagy Polskin keresztül a tereprallira épitett FSO-ig. Angliából Lotusokat és Ford Caprikat hoztak magyar közönségnek. Képviseltette magát a magyar veterán ipar színe-java, a motorokról pedig még szót sem emlitettem! Oldalkocsis Pannóniák hada, Jawák, Junakok, a Riga Klub külön standdal készült, de persze voltak a századfordulón gyártott nyugati és magyar motorok is.
Videós összefoglalónk az Oldtimer Expóról:
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)