Miért nem eszik halat a magyar?
Szerző: MR1-Kossuth Rádió | info@dehir.hu Közzétéve: 2011.10.07. 09:20 | Frissítve: 2011.10.20. 11:37
Magyarország – Erőteljes piaci és marketing munkára van szükség ahhoz, hogy több hal kerüljön a családok asztalára. Erről beszélt a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában a Haltermelők Országos Szövetségének társelnöke, Lévai Ferenc. Jelenleg évente alig 2-3 kg halat fogyasztunk.
Amíg nem adjuk el magunkat, hogy milyen körülmények között, milyen minőségbiztosítással, a tótól a tányérig követhető módon milyen minőségű halat termelünk, addig ezt a vevő honnan tudná – tette fel a kérdést a Hajnal-táj műsorában Lévai Ferenc. Kifejtette: az áruk óriási versenye jellemző a piacon, ezért erősíteni kell a halászati ágazat marketingjét. Mindenki tudja és lássa: a hal nemcsak egészséges és korszerű, hanem biztonságos és Magyarországon termelt élelmiszer – hangsúlyozta. El kell érni, hogy az emberek akarjanak halat vásárolni. Ehhez az is szükséges, hogy a jelenleginél több helyen lehessen hozzájutni – ismerte el.
Lévai Ferenc szerint az elmúlt évtizedekben azért tűnt el a hal a konyhákból, mert a korábbiakhoz képest jóval elérhetőbb lett a hús. Pedig „a kecskebékától a csigáig mindent feldolgoztak eleink, a zalai rák pedig éppen olyan fogalom volt, mint a tiszai harcsa” – emlékeztetett a Haltermelők Országos Szövetségének társelnöke.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)