Kényelem, nagy raktér és hasznos extrák: sokoldalú az Opel Combo Life
Szerző: Fizetett hirdetés | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.01.14. 13:16 | Frissítve: 2019.01.14. 13:30
Debrecen – Újabb remek autót vitt el tesztvezetésre a Praktikák stábja. A 2019-es év haszongépjárműve akár családi autóvá is átalakítható. (x)
Megbízható, sokoldalú, strapabíró munkatársat keres azonnali kezdéssel, hosszú távra? Lehet, hogy egy új autóra is leteheti a voksát ez esetben. A Debrecen Televízió Praktikák című műsorából megtudhatjuk, hogy nem is kell sokáig keresgélni, hogy hasonló paraméterekre bukkanjunk: az Opel Combo garantáltan jó választás.
Az Opel Combo Life-ot próbálta ki Vili
Balogh Vilitől, a Praktikák műsorvezetőjétől mindent megtudhattunk a járgányról. A Combo ötödik verziója két változatban kerül a szalonokba: áru- és személyszállító verzió is létezik a járműből, az adásban az utóbbit, a Combo Life-ot mutatta be.
A Hannoverben a 2019-es év haszongépjárműjének választott autó toronymagasan nyerte a szavazást, viszont a bennfentesek szerint ez csak a kezdet. Jövőre ugyanis újabb nagy dobásokra számíthatunk az Opeltől ebben a kategóriában.
„Kívül német, belül francia. A PSA Csoport mérnökei fejlesztették az autót, a Citroën Berlingo és a Peugeot Rifter jelentették az alapot a munka során” – tudhattuk meg Vilitől. A Combo Life-on meghagyták a jellegzetes Opeles vonásokat: az orrán magas és széles hűtőrács kapott helyet, s a két „angyalszárnyat” se hagyták le az elejéről. A jármű kétféle hosszúságban készül: a rövidebb 4 méter 40 centiméteres, a nagyobbhoz hozzácsaptak még 35 centit. Mindkét variáns 1 méter 92 centi széles, a magasságukban alig négy centi eltérés figyelhető meg.
A csomagtérben pedig garantáltan elfér szinte bármi, amit bele szeretnénk tuszkolni: alapjáraton közel 600 literes a befogadóképessége, ez bővíthető akár 2100 literre.
A raktér hossza közel 3 és fél méter, valamint 4,4 köbméter is lehet, az autó hasznos teherbírása pedig elérheti az egy tonnát. Ez azt jelenti, hogy a rövidebb kivitelben is elfér két szabványos raklap.
A motorválaszték egyelőre a másfél literes dízel- és az 1,2 literes benzinmotorra korlátozódik. A dízel verzió 102 és 130 lóerős verzióban lesz kapható, a benzines egyelőre 110 lóerővel rendelkezik, hatsebességes kézi váltóval.
A Combo Life-ot mindezen túl tágas belső tér és remek anyaghasználat jellemzi. Alapból öt üléssel érkezik, de mindkét verzió rendelhető hétszemélyes változatban. Összesen 28 féle tárolórekeszt találhatunk a kocsiban, ezen felül pedig panorámatető és belső hangulatvilágítás is rendelhető a Combo Life-ba, így akár családi autóvá is varázsolhatjuk.
Ahogy azt az Opeltől megszokhattuk, néhány hasznos extra is helyet kapott a járműben: ilyen például a tárirányítós, időzítős állófűtés, valamint a kétzónás klíma, amely többek között a napsugárzást és a páratartalmat is figyeli az ablakok lepárásodásának megelőzése érdekében.
Kétféle felszereltségi szint érhető el: a Selection és az Edition. Már az előbbiben is megtalálható a frontális ütközés veszélyre figyelmeztetés, gyalogosfelismeréssel kombinált vészfékezés, az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer, adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, fáradtságfigyelő illetve táblafelismerő.
Vili természetesen egy nagyobb kört is tett az autóval: a volán mögül azt mondta, a járgány vezetés közben is precíz és csendes, s habár egy ilyen autót nem száguldozásra találtak ki, egészen „fickósan” gyorsul és lendületesen lehet vele autózni.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)