Világhódítás magyar nyelven: debreceniek fejlesztettek játékot a Facebookra
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2012.12.26. 13:53 | Frissítve: 2012.12.27. 12:14
Debrecen – Kitalálták, megcsinálták, útjára engedték: online stratégiai játékot készített a Facebookra néhány elszánt debreceni.
Eljött az idő, és mostantól semmi akadálya, hogy akár a Csapó, a Dózsa György, vagy a Vincellér utcáról is le tudjuk gyűrni az ellenfeleinket. A tét ugyanis óriási: konkrétan az, ki legyen a világ ura. Csak egyetlen győztes lehet, és a győzelemért semmi nem drága. Ármány, harc, ádáz küzdelem, csapások és ellencsapások – bármit szabad, hogy megszerezzük a győzelmet. Persze, csak képletesen szólva, és nem a való világban, hanem a virtuális térben. Mindezt egy fantasztikus játék segítségével, ami novemberben jelent meg a Facebookon.
Ez a magyar fejlesztésű, magyar nyelvű játék több ok miatt is érdekesnek tűnik. A népszerű közösségi oldalon ugyanis nemhogy magyar nyelvű, de magyar fejlesztésű játékkal is alig lehet találkozni. Ezt viszont ráadásul éppen debreceniek készítették. A Land of Lordship egy helyi cég alkotása, melynek tulajdonosai, Tóth Tamás és édesapja igen büszkék arra, hogy mindenféle külföldi támogatás nélkül össze tudták hozni ezt a játékot. Innen, a cívisvárosból. Még segítséget is a szomszédból kaptak, ugyanis a dizájn egy külső vállalkozó, egy másik munkája, ám korántsem meglepő módon ők is debreceniek.
Hogy született a játék gondolata? – kérdeztük Tóth Tamást, aki elárulta, az ötlet részben a válságnak is köszönhető. „Cégünk vállalatirányítással foglalkozik, ám ezekben a nehéz időkben úgy gondoltuk, valami olyasmivel is foglalkozhatnánk, amivel nem csupán cégeket tudunk megszólítani, hanem magánszemélyeket is elérhetünk. S hogy miért épp játékban, s miért ilyen online változatban gondolkodtunk? Egyszerű: nekünk is van egy baráti közösségünk, nagyon szeretünk társasjátékozni, nem áll tőlünk távol az online játékok világa sem. Jó ötletnek tűnt, hogy valami olyasmivel álljunk elő, ami minket is érdekel. Én voltam az ötletgazda, Széll Sándor barátom pedig segített megvalósítani az elképzeléseket.”
Nagyjából másfél évig tartott a játék kifejlesztése, mivel gyakorlatilag csakis munkaidőn túl tudtak ezzel foglalkozni – árulja el Tóth Tamás. „Menet közben is sokat tanultunk, mivel a Facebook új felület volt számunkra, időbe telt elsajátítani, hogyan működnek itt a dolgok. Bár a játék már elérhető a közösségi oldalon, eddig úgy voltunk vele, hogy ez a novemberi időszak legyen a tesztelésé, lássuk, van-e esetleg bármi hiba benne, amit még ki kell javítani. Ezért első körben nem is akartuk különösebben népszerűsíteni, csak szűk körben adtunk hírt róla barátoknak, ismerősöknek, és figyeltük a visszajelzéseiket, az észrevételeiket.”
S hogy milyen maga a játék? A Land of Lordship alapvetően egy online stratégiai játék, ám sok olyan eleme is van, amelyek elsősorban a társasokra jellemzők. A játékosok célja megszerezni az uralmat a világ felett olyan versenyek során, melyekben ember emberrel küzd, illetve olykor gépekkel, ugyanis bár 6-6 játékos harcolhat, ha nincsenek elegen, akkor az embereket robotok pótolják. Ez is különlegességnek számít a Facebook világában, hiszen ott nem jellemző, hogy a résztvevők ilyen módon közvetlenül találkozhatnának a virtuális térben.
Az is izgalmasnak tűnik, hogy mindenki külön, saját küldetést kap. Természetesen mindig az nyer, aki a leghamarabb teljesíti küldetését. Ez viszont nem azon múlik, hogy ki van a legjobb pozícióban, hanem azon, ki taktikázik a legrafináltabban. A játékosok virtuális dobókockák segítségével harcolhatnak egymással, s hogy ne nyúljon a végtelenségig a játék, időkorlát is van. A Land of Lordship teljesen ingyenes, léteznek azonban fizetős versenyek, amelyekért cserébe nagyobb pontszámot kaphat a győztes – mondja Tóth Tamás. S persze, teszi hozzá, ahogy más Facebookon futó játékoknál, itt is a ponttáblázaton való feljebb kerülés a cél, eljutni a csúcsra, ahol már minden játékosra összesítve láthatók a statisztikák.
A Land of Lordship elindult tehát a Facebookon, a fejlesztők azonban nem ültek le pihenni. Folyamatosan alakítják, fejlesztik, és újdonságokat visznek bele, hogy még izgalmasabb legyen a játék. Mint Tóth Tamás elárulta, már megvan az angol verzió is. Az a tervük, hogy elindulnak vele a határokon túli területeket is meghódítani. Mint mondja, elsősorban Európában szeretnének erősebb jelenlétet a piacokon – hogy még több híve legyen a Land of Lordship nevű játéknak.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)