Tizennégy új vasúti megállót javasolnak Debrecenben
Szerző: Iván Aurél | ivan.aurel@dtv.hu Közzétéve: 2012.05.21. 14:50 | Frissítve: 2012.05.22. 12:24
Debrecen - Új vasúti megállóhelyeket, több elővárosi vonalat és gyorsabb közlekedést tartalmaz Debrecen új kötöttpályás közlekedési koncepciója. Az elképzelések szerint a városban több helyen állnának meg a vonatok, így a debreceniek is használhatnák a járatokat. A koncepciót hétfőn mutatták be, a kiépítéséhez évekre és minimum 25 milliárd forintra lenne szükség.
Évtizedekkel ezelőtt minden korosztály használta a tömegközlekedést Debrecenben, mára elsősorban a diákok és az idősek várakoznak buszra vagy villamosra. Egy felmérés szerint a középkorosztály és főleg a férfiak inkább autóba ülnek. Ezen akarnak változtatni Debrecenben. Az utasszámlálási adatokból az derül ki, hogy érdemes lenne három környező település: Derecske, Vámospércs és Hajdúsámson felé elővárosi vasutat indítani, és ezzel a debreceniek is jól járnának.
- Új megállóhelyek jelennek meg, ami lehetővé teszi, hogy a vasút és a városi közlekedés között több átszállási kapcsolat legyen, rövidebb legyenek az átszállási távolságok, csökkenjenek az átszállási idők – hangsúlyozta Dobrocsi Tamás, a Közlekedés Kft. kutatásfejlesztési igazgatója.
[doboz pozicio="jobb" fejlec="Javasolt megállóhelyek" meret="30" igazitas="bal"] délről: repülőtér, Kismarja utca
nyugatra: áruházak, Nyugati Ipari Park, Kismacs, Nagymacs
északra: Vezér utcai lakótelep, Nyulas
keletre: Dohánygyár, Biharitelep, Kondoros
északkeletre: Csapókert, GÖCS, Sámsoni [/doboz] Debrecen elővárosi vasúti koncepciójának másik újdonsága lehet, hogy a városban több helyen állnának meg a vonatok. Északon Hajdúböszörmény felől a Nyulasnál és a Vezér úti lakótelepnél lenne megálló. Ehhez kapcsolódva a balmazújvárosi vonalon le lehetne szállni a bevásárlóközpontoknál, a Nyugati Ipari Parknál, valamint Kis- és Nagymacson. Délen a repülőtérnél és a Kismarja utcánál javasolnak megállót. Keleten a Dohánygyárnál, a Bihari utcánál, a Bayk András kertnél és Kondorosnál. Nyíregyháza felé pedig Csapókert mellett a Sámsoni úton és a temetőnél is lenne vasúti megálló.
- Az a célunk, hogy egy olyan utastömeget érjünk el, ahol megéri majd kötött pályán közlekedni. Ez viszont csak úgy érhető el, ha lesznek jelentős infrastrukturális fejlesztések – mondta Pajna Zoltán alpolgármester.
Az elképzelés része az is, hogy egységes tarifarendszer legyen. Azaz attól függetlenül, hogy mivel közlekedik, ugyanarra az útvonalra ugyanannyit kell fizetni az utasnak. A fejlesztésben az önkormányzat mellett részt venne a MÁV, és a helyi közlekedési társaságokat is bevonnának. Az előzetes számítások szerint alapesetben 25, ha járműveket is vásárolni kell, akkor 35-40 milliárd forintba kerülne a debreceni elővárosi vasúti program. Most a koncepciót mutatták be, a megvalósításra a következő uniós költségvetési időszakban, 2014 és 2020 között nyílhat lehetőség.
Dehir - Elővárosi vonalakkal fejlesztenék a tömegközlekedést Debrecenben
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)