Pappné Gyulai Katalin: Debrecen folyamatosan fejlődik, kell az utánpótlás – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.09.06. 08:15 | Frissítve: 2019.09.06. 08:15
A Debreceni Tankerületi Központ együttműködik a várossal, mert a célok közösek – fogalmazott a központ vezetője.
Hétfőn több mint 30 ezer diák kezdte meg az új tanévet a debreceni általános és középiskolákban. Ebben a számban benne van a Debreceni Szakképzési Centrum tagiskoláiban tanuló több mint 10 ezer tanuló, illetve a Debreceni Tankerületi Központ 42 intézményébe járó csaknem 22 ezer diák.
Pappné Gyulai Katalin, a Debreceni Tankerületi Központ igazgatója a Debrecen Televízió Köz-Ügy című műsorában elmondta, a nyári értékelés alapján felkészültek a következő évre, tervszerű program alapján alakul ki az általános iskolákra, középiskolákra lebontva a stratégia. Hozzáfűzte,
az első évfolyamba lépő diákok száma nem csökkent tavalyhoz képest, ugyanannyian kezdték el az oktatást az általános iskolák első évfolyamán és a középiskolákba lépő diákok esetében is.
Az összlétszámmal kapcsolatban változás van, a 42 intézmény közül az egyik átkerült egy másik fenntartóhoz, ez pedig azt jelenti, hogy valamelyest csökkent a teljes tanulói létszám.
Mint mondta, az olyan diákok esetében lehet egyértelműen létszám emelkedésről beszélni, akik a hatosztályos középiskolai oktatást választották.
- Ez nem divat kérdése, nem emiatt váltanak a diákok. Inkább a biztonságról van szó, arról, hogy így hamarabb kerülhet középiskolába a gyerek. A gyerekek számára tehetséggondozó központ működik, mely bizonyos készségeket próbál fejleszteni. Könnyen kiderülhet nagyrészt az, hogy melyek azok a területek, amikkel a gyerek szívesen foglalkozik, s a szülő talál olyat, amire a hatosztályos képzés is magasabb szinten koncentrál. Ebben az esetben teljesen természetes, hogy azt fogják választják. Újdonságként például a Tóth Árpád Gimnáziumban szeptembertől elindult a hatosztályos rendszerre épülő természettudományos képzés. Erre ugyanis egyre nagyobb igény mutatkozott – hangsúlyozta a központ vezetője.
Pappné Gyulai Katalin elmondta, a hatosztályos gimnáziumok nem a végleges pályaválasztást jelenítik meg, csupán az érdeklődés kifejezéséről, egy lehetőségről van szó az esetükben. Komplex természettudományos blokkok állnak rendelkezésre, így később is kiválaszthatja a gyerek, hogy milyen irányba szeretne elindulni.
Mint mondta, az Új Főnix Tervben megfogalmazott elképzelésekhez természetes módon csatlakozik az oktatás, hiszen a város fejlődése érdekében nagy szükség van az utánpótlás képzésére.
- Ha olyan városban élnek a gyerekek, mint Debrecen, és a műszaki területen nagy lehetőségek állnak rendelkezésre, akkor segíteni kell nekik pályaorientációs képzésekkel. Szervezett keretek között, a cégekkel való ismerkedés révén is igyekszünk információt adni nekik. Ha a műszaki pályák irányába terelődik a gyerek, akkor bőven rendelkezésre állnak számára lehetőségek, hogy megtalálja majd a számításait a későbbiekben – fogalmazott az igazgató.
A Nemzetközi Iskolával kapcsolatban a tankerületi központ vezetője kiemelte, egy várossal való együtt gondolkodás az együttműködés nélkül mit sem ér. Szerinte nem szabad elfeledkezni arról, hogy ebbe a képzési formába menet közben is be lehet kapcsolódni. Mint mondta, óriási lehetőség lehet ez olyan szempontból, hogy a város a pályázatai révén esélyt ad erre a diákoknak, a debreceni iskoláknak pedig az a célja, hogy olyan tudást kínáljanak a gyerekeknek, hogy erre minden lehetőségük meg is legyen.
Az idei célokról azt mondta, a legfontosabb az lesz, hogy a tavalyihoz képest se csökkenjen, sőt inkább emelkedjen az oktatás színvonala, a tanulók 19 százaléka ugyanis kitűnő bizonyítvánnyal fejezte be a tanévet. Idén újra megszervezik a tehetséggondozó diákkonferenciát, két éve sikeres programot valósítottak meg a diákokkal, most folytatódik a kezdeményezés. Ebben az évben a természettudományos területre fókuszálnak majd, hamarosan bejelentik a részleteket.
Pappné Gyulai Katalin közölte, komoly feladat lesz ebben az esztendőben az is, hogy a magatartászavaros gyerekeket segítsék, valamint az olyan, úgynevezett autista spektrumzavarral küzdő gyermekek beilleszkedését is támogassák, akik a hagyományos oktatási rendszerben is fejleszthetőek.
A teljes beszélgetést az alábbi videóban lehet megnézni.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)