Ön hova szeretne repülni Debrecenből: Dublinba, Barcelonába vagy Rómába?
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2017.09.06. 08:35 | Frissítve: 2017.09.06. 08:39
Debrecen – A nagy érdeklődésre való tekintettel a debreceni repülőtér üzemeltetői ezekbe a városokba is szeretne járatot indítani a jövőben.
Minden idők második legforgalmasabb hónapját zárta augusztusban a Debreceni Repülőtér. Múlt hónapban több mint 38 ezer utas fordult meg itt. A szakemberek a forgalom további növekedését várják a decemberben startoló Debrecen-Moszkva menetrend szerinti járattól. Mit jelent, mit jelenthet ez az új célállomás a város, és a régió számára? Milyen szempontok alapján döntöttek a szakemberek? Milyen üzleti, turisztikai lehetőségeket kínál az Oroszországgal kialakított közvetlen légi kapcsolat? Egyebek mellett erről is beszélt Herdon István, a Debreceni repülőteret üzemeltető és fejlesztő Xanga Cégcsoport elnök-vezérigazgatója a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
Herdon István elmondta, az elmúlt években Moszkva számított a leggyakrabban felemlített és vágyott úti célnak, az orosz fővárosba tartó járat a régió régi álmának számít. Megemlítette, hogy korábban a Hévíz környéki turizmusra is pezsgő hatást gyakorolt, amikor a sokat költő orosz turisták megérkeztek oda.
„A keleti nyitás kapcsán a gazdasági kapcsolatok is élénkülnek, van több olyan projekt is, amihez ez a járat kedvezően tud kapcsolódni”
– emelte ki a vezérigazgató.
„Az elmúlt öt évben jelentős fejlődés zajlott a repülőtér életében, ehhez komoly munka kapcsolódik” – hangsúlyozta Herdon István. Felidézte, hogy az első „kockázatvállaló” a Wizz Air volt, akik elindították a London-Debrecen járatot, ezt a fejlesztést pedig siker koronázta. A Moszkvába tartó járatra fel kellett készülnie a reptérnek, a humán erőforrásnak, a légitársaságnak, sok tanulmány és piackutatás is készült ez idő alatt.
Az ipar fejlesztéséhez is elengedhetetlen egy repülőtér működése, emelte ki a szakember. Hozzátette, nem csak Debrecent szolgálja ki a repülőtér, hanem a környező települések is élénk érdeklődést mutatnak iránta. Elmondta viszont, hogy a további fejlődéshez még nagyobb mértékű összefogásra van szükség.
Dublin, Barcelona és Róma mind kívánatos úti célként szerepelnek a listán, a remények szerint ezekbe a városokba is eljuthatunk majd a jövőben Debrecenből.
Ehhez viszont kell egy légitársaság, amely „bevállalja” a kockázatot, amely pénzben kifejezve akár fél milliárd forintra is rúghat. Herdon István szerint a léc magasan van, és sok kemény munka kell még ahhoz, hogy minél több külföldi turistát tudjunk a régióba csalogatni.
A teljes beszélgetést itt lehet megtekinteni:
HOZZÁSZÓLÁSOK (1)
Senor
A Liszt Ferenc repülőtérre és Sármellékre szeretnék repülni!