Megkezdődött a karácsony utáni árucsere-roham a boltokban – videóval
Szerző: Bulik Péter | bulik.peter@dtv.hu Közzétéve: 2016.12.27. 15:27 | Frissítve: 2016.12.27. 15:56
Debrecen – Az adventi vevőroham után most az ünnep utáni árucserére is feltöltött polcokkal készülnek az üzletek. Ezekben a napokban sorra jelentkeznek olyan vásárlók vagy megajándékozottak, akik számára karácsonykor kiderült: a meglepetés nem bizonyult a legjobb választásnak.
A kereskedők maguk dönthetik el, kicserélik-e az árut, ha az nem tetszik, nem megfelelő, vagy többet is kapott belőle a megajándékozott. Az üzletek jellemzően a vevők elégedettségét tartják szem előtt.
- Amikor a vásárló érkezik, és szeretné kicserélni a terméket, bármikor, akárhány napon belül, mi nagyon szívesen fogadjuk. Azt szeretnénk, ha a vásárló úgy távozna az üzletből, hogy azt mondja: legközelebb is ide fogok jönni – nyilatkozta Mikhárdi Sándorné üzletvezető.
Ha hibás áru került a karácsonyfa alá, akkor jó, ha tudjuk: a tartós fogyasztási cikkekre két év szavatosság vonatkozik.
- Az első hat hónap során, ha bármilyen vita merül fel a felek között a gyári hiba vonatkozásában, akkor a forgalmazó köteles bizonyítani egy, a felektől független harmadik, tehát kívülálló szakértővel azt, hogy az ő állítása igaz. Ha ezt nem tudja megtenni, vagy nem hajlandó erre, akkor köteles a terméket javítani, cserélni vagy visszafizetni a vételárát – közölte Morvai Gábor, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének jogásza.
Ugyanez vonatkozik, de egy éven át, a 10 ezer forintnál drágább műszaki cikkekre, kötelező jótállásként. A webáruházakban vásárolt termékeket a kézhezvételtől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni, az árát pedig az online bolt köteles visszafizetni.
Dehir - Sokan akarják becserélni az ajándékokat Debrecenben
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)