Piaci szempontból is egyre fontosabb tényező a Médiacentrum Debrecen – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.12.15. 11:25 | Frissítve: 2018.12.17. 10:38
A portfólió mind az öt eleme jól teljesített idén, jövőre pedig még sikeresebbek lehetnek - mondta Médiacentrum Debrecen Kft. ügyvezető igazgatója.
A Médiacentrum Debrecen ügyvezető igazgatója értékelte a 2018-as évet a DTV Esti Közelkép című műsorában. Szabó József ismertette a Debrecen Televízió, a Dehir, a Korzó, a Rádió 1 Debrecen és a médiaműhely eredményeit, valamint a következő esztendő fontosabb feladatait.
A Médiacentrum stábja olykor egészen különleges helyeken is dolgozik
Ehhez azonban egészen 2016-ig kell visszamenni, akkor állt fel az új szervezeti struktúra. A Debrecen Városi Televízió Kft-ből akkor jött létre a Médiacentrum Debrecen Kft. Mint Szabó József megjegyezte, fontos volt elkülöníteni az öt médiaelemet egymástól és erősíteni azok pozícióit.
A piaci oldalon 70 millió forinttal nagyobb eredményt sikerült realizálni.
A televízió nézettsége nem csökkent, a helyi hírekről való tájékozódás ma is 65 százalékos, ami azért is nagy eredmény, mert például 2000-ben a Youtube vezetője még azt mondta, vége a televíziózásnak – ahogy azt felidézte. Mint mondta, ehhez képest még a helyi televíziózás is életképes és erősödik.
Az ügyvezető igazgató közlése szerint a rádió hallgatottsága enyhén javul, a Korzót is sokan keresik, pedig egyesek a nyomtatott médiának már évekkel ezelőtt sem jósoltak sok jövőt, ezzel szemben nagyon gyorsan elfogynak a megjelent példányok és folyamatos igény van a magazinra.
- Úgy találtuk ki a Korzót, hogy egy viszonylag könnyen hordozható, kis helyen elférő lap legyen, és emellett a legmélyebb tájékozódásra kínáljon lehetőséget az olvasónak. A belső tartalomban olyan kulturális eseményeket igyekeztünk megjeleníteni, amelyek érdeklik az embereket. Mostanra az üzleti világ is felfedezte és ott tartunk, hogy vissza kell utasítani néhány megkeresést azért, hogy ne váljon reklámújsággá a Korzó – fogalmazott az ügyvezető igazgató.
Szabó József kiemelte,
a piac, a hirdetők jól fogadták a Médiacentrum teljesítményét,
az egyik nagy terület a rádió, a másik pedig a televízió, ahol kiemelten nagy az érdeklődés.
Az új üzleti modellben az volt a cél, hogy a tartalomkészítést és a lineáris tartalomszolgáltatást elkülönítsék egymástól, így az egyes elemek a közösségi médiában is könnyebben elérhetővé válnak.
Mint mondta, új műsorok is megjelentek, az egyik újítás a DVSC magazin, mely az M4-en folyamatosan elérhető, országos szinten dolgozik a Médiacentrum, ez azonban nem újdonság, hiszen már régóta besegít a helyi stáb az ismert csatornának. Szabó József kiemelte a Próbajáték című sportműsort is, ami nagyon gyorsan nagyon népszerűvé vált.
Az ügyvezető igazgató szerint
a Dehir.hu is megkerülhetetlenné vált, a legfontosabb helyi hírforrássá lett és üzleti szempontból is tényező, egyre több promóciós megjelenésre van igény ezen a felületen is.
Mobiltelefonos applikációt fejlesztettek ki android és iOS rendszerre, így elérhető ezeken a platformokon is a televízió, a hírportál, a rádió, a Korzó és a Médiaműhely is.
- Két évvel ezelőtt új logót készítettünk, mely mutatta mind az öt területet. Az volt a cél, hogy mindegyik külön-külön is piacképes legyen. Jó volt ez az irány, de egyre többen kérik ma már az öt közül egyszerre háromra, vagy négyre a komplex értékesítést, így legtöbbször már úgynevezett csomagajánlatokat értékesítünk – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
A Médiaműhely is új kezdeményezés, 2016 óta fejlesztik az oldalt is, amelyen az elkészült filmalkotások láthatóak, valamint a 3D animációs részleget is erősítik. Úgy véli, az egyik húzóágazat lesz a közösségi médiának készült kisfilmek, rövidfilmek készítése. Ebben az évben több mint húsz ilyen alkotás készült az üzleti partnerek megrendelésére. Hozzátette,
speciális eszközökkel rendelkezik a műhely, így akár a legmodernebb igényeket is ki lehet elégíteni.
Az ügyvezető igazgató szerint a 2019-es év még az ideinél is sikeresebb lehet. Tovább erősödhetnek a referenciafilmek, a Praktikák mellé egy női magazin elindításán is gondolkodnak, előrehaladott állapotban vannak a tárgyalások a finanszírozásról, így akár már az első félévben elindulhatna ez az új műsor. A Dehirnél is tervezik új elemek bevonását a népszerűsítés érdekében, a Korzónál pedig azon vannak, hogy az olvasói kéréseknek megfelelően némi emelkedést is el tudjanak majd érni a példányszámban, hogy még többekhez jusson el a népszerű lap.
A teljes beszélgetést megnézhetik az alábbi videóban:
HOZZÁSZÓLÁSOK (4)
Gémesi Gábor
Ha a városvezetès mindig cìmlapot kap, tudósìtsatok azon az ellenzéki esemènyekről is. Itt a Dehìren. Is.
Gémesi Gábor
Jó hogy elmennek a tudósìtók rájuk, de cìmlapon kiemelten ìrni sem ártana az ellenzèki tüntetèsekről. Sok más helyi hon-laphoz hasonlóan kapjanak rendszeres külön rovatot a közgyűlèsben jelen lèvő ellenzèki pártok - a tvben a Dehìren ès a Mèdiacentrum ìrott sajtótermèkeiben.
szenasimiklos
Nagyon sokszor csak a Médiacentrum munkatársai vannak jelen, s számolnak be ellenzéki pártok sajtóeseményeiről...
Gémesi Gábor
A Médiacentrum profi a kommunikációban. Jók a sikerpropagandában és városimázsban. Csak nagyon egyoldalúak. Több és rendszeres megjelenési lehetőséget az ellenzéki pártoknak! Önálló műsort és rovatokat!