Kósa Lajos szerint tavasszal elkezdődhet a Debreceni Főpályaudvar építése – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2017.12.15. 08:55 | Frissítve: 2017.12.15. 09:51
Debrecen – Ha elvégzik a műszaki tartalommal kapcsolatos módosításokat, és kiválasztják a kivitelezőt, 2018 elején épülhet a közlekedési központ.
A város beruházásában 6,3 milliárd forintból újul meg a Csokonai Nemzeti Színház, befejezik az M3-as és az M35-ös autópályák csomópontját, több százmilliárd forint jut Hajdú-Bihar megye közútfejlesztésére. Három bejelentés az elmúlt két hónapból, amelyek Kósa Lajos nevéhez fűződnek.
A megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter a Debrecen Televízió Köz-ügy című műsorában elmondta, az elmúlt két és fél hónapban felállt az új minisztérium, végigtárgyalták a projekteket az összes megyei jogú város polgármesterével, valamint felmérést végeztek arról, végrehajható-e pénzügyi értelemben a program 2022-ig. Úgy véli, minden eltervezett fejlesztést meg lehet valósítani, minden végigfinanszírozható a Modern Városok Programban. Elmondta, hogy a 250-ből a legtöbb projektben komoly előrehaladás van, 47 témát kell még újratárgyalni a városokkal. Megemlítette a Debreceni Egyetem fejlesztésében megvalósuló, startup vállalatoknak teret adó inkubátorházat, ami több mint 3,5 milliárd forint értékű beruházás lesz, és egészen biztosan elkészül az M35-ös folytatása Berettyóújfaluig, onnan pedig az M4-es vezet majd a magyar-román határig. Befejezik az M3-as és az M35-ös sztrádák csomópontját, illetve a Debreceni Főpályaudvar is élvezi a kormány támogatását.
Ez utóbbival kapcsolatban a miniszter azt mondta, az eredeti tervezői ár felülvizsgálatát fogják elvégezni, erről a Dehir.hu is beszámolt korábban. Kósa Lajos közölte, a vállalkozók csak akkor vállalják a felelősséget a 4-es főút föld alá vezetésére, ha nem az eredeti kiírás szerinti műszaki tartalomra pályáznak, hanem a javítottra. Mint mondta, ezt figyelembe kell venni, ezért folyik az új műszaki tartalomra egy tervezői becslés, és csak az alapján lehet majd felülvizsgálni a kivitelezői árakat.
Szerinte ez nem lesz olyan magas, hogy ne lehessen finanszírozni, s tavasszal elkezdődhet a tényleges munka.
Úgy látja, az a városforgalmi szevezés, ami az elmúlt hetekben megtörtént, hamarosan be fog érni, s egyre több a pozitív visszajelzés. Szerinte így nagyobb lett a város áteresztő képessége.
A teljes beszélgetést megnézheti az alábbi videóban.
HOZZÁSZÓLÁSOK (6)
Kiss Sándor - Nem hibásodott meg. Tudom, hogy magát a döntést az akkori kormány hozta meg. Ugyanakkor a nyomvonal egy kompromisszum ára volt, aminek része volt, hogy nem épül meg a szóban forgó leágazás cserébe azért, hogy Debrecen számára kedvezőbb irányba jöjjön az autópálya. S ezt (a leágazás "szükségtelenségét") Kósa adta el a debreceni népnek...
subtotal
Sándor, nézz rá az M3 nyomvonalára Polgártól az M35 elválásáig. Ha láttad azt a két 90 fokos kanyart, amit a fidesz (Kósa nyomására) döntött el, jelentős kerülőt okozva az M3 forgalmában Nyíregyháza irányából Budapest felé, akkor nem mondhatod komolyan, hogy ezt a nyíregyházaiak intézték ilyenre maguknak.
Kiss Sándor
Kot Nyeles! Nagy a baj, meghibásodott az emlékezeted. Annak idején szoci kormányzás volt, és a nyíregyházi "nagyasszony" szava volt a döntő. Ezért nem azon a nyomvonalon épült meg az m3-as, ami debrecenieknek is előnyös lett volna, és többek között, a nyíregyházi polgármester-képviselő asszony áldásos tevékenysége miatt nem épült meg a le-felhajtó Debrecen felé, "mert csak azért se"!
Dr Pásztor Tamás
A görbeházi világviszonylatban is páratlan csomópont az MSZP-s hülyeség terméke. Viszont a Petőfi teret végképp elrondító felerészben felesleges megalomán luxusberuházás a mostani vezetést nem dicséri. De az egyirányúsítás után kell egy újabb csapás, hogy végképp ne lehessen közlekedni Debrecenben.
Amennyivel kevesebbet szánnak a debreceni főpályaudvarra, annyival többet fognak a nemzeti korcsolyacsarnokra (vagy mifenére). Kósának is inkább szívügye már a korcsolyázás támogatása érintettség okán, mint Debrecen támogatása.
subtotal
Szerintem ukrán nyugdíjasokkal még olcsóbban meg lehetne csinálni...