Kósa Lajos az iskolaigazgatóknak: tarthatatlan, ami eddig volt
Szerző: Czellár Anikó | czellar.aniko@dtv.hu Közzétéve: 2013.09.02. 15:49 | Frissítve: 2013.09.03. 11:23
Debrecen - A tanfelügyeleti rendszer megszűnése után nem nyitotta rá senki az ajtót a pedagógusra, hogy mit csinál az órán - mondta a polgármester.
Nem csupán a gyerekeknek, az iskolaigazgatóknak is megkezdődött a tanév. Hétfőn öt megyéből érkezett 580 igazgató a debreceni Tóth Árpád Gimnáziumba, ahol az új feladataikról hallhattak. Fontos változás, hogy az iskolaigazgatók mostantól nem foglalkoznak a gazdálkodással, ez tankerületi szintre került. Az igazgatók ezentúl a szakmai munka szervezésére, szakszerűségének, jogszerűségének biztosítására koncentrálhatnak.
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere hangsúlyozta, az elmúlt 20 év megmutatta, hogy az oktatási rendszer nem jól teljesít. Kiemelte, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a tehetséggondozásra és a tanári munka értékelésére is.
- A rendszerváltáskor megszűnt a tanfelügyeleti rendszer. Ez azt jelenti, hogy nem nyitotta rá senki az ajtót a pedagógusra, hogy mit csinál az órán. Nyilvánvaló, hogy ez tarthatatlan. Ez olyan, mintha valaki úgy dolgozna, hogy soha nem kérdezik meg, mit végzett el, s nem ellenőriznék a teljesítményét. Ez így nincs jól. Nem azért, mert bizalmatlanok vagyunk a pedagógusokkal szemben, de a pedagógus is időnként feleltet, dolgozatot írat, hogy ellenőrizze, hogy a gyerek mit tud. Ez evidencia. Ezt az evidenciát felejtettük el. Ezért kell kiépítenünk nekünk újra a tanfelügyeleti rendszert, hogy lássuk, hogy az osztályokban milyen minőségi munka folyik, mit tanítanak a gyerekeknek, milyen metódusban – jelentette ki Kósa Lajos polgármester.
Elhangzott, hogy ebben a tanévben a törvény szerint az általános iskolában 16 óráig foglalkozásokat, 17 óráig pedig felügyeletet kell biztosítani. A tanulóknak kötelességük a 16 óráig szervezett egyéb foglalkozásokon részt venni. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke azt hangsúlyozta, ez az intézkedés nem gyerekmegőrzésről szól.
- Fontos, hogy a délutáni időszakban is változatos, fejlesztő, élményt adó programokat tudjon az iskola biztosítani, ami nem a gyermek megőrzésről szól, hanem arról, hogy szeressen a diák az iskolában lenni, és ott kapjon olyan többletet, ami odavonzza. Ez különösen azon gyerekek érdekében is történik, akiknél otthon nem megfelelőek a körülmények – mondta el Marekné Pintér Aranka, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke.
Amennyiben a szülő mégsem szeretné, hogy a gyermeke délután is az iskolában maradjon, az iskolaigazgatóknál kérhet felmentést a gyermeknek.
Dehir - Sok változást hozott az új tanév
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)